השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס הערב (שישי) להבטחה של ראש הממשלה למנות את ניר ברקת לתפקיד שר האוצר. "אני לא תמיד מסכים עם ראש הממשלה ואני חושב שכאן הוא טעה. אני מעריך את ניר ברקת, אבל יש שרים וותיקים ומנוסים יותר וכדי להיות שר אוצר אתה צריך גם הרבה מאוד ניסיון פוליטי. להוביל רפורמות בכנסת, לנסות לגבש קואליציות ולהעביר רפורמות קשות בוועדות הכנסת זה לא פשוט. בנוסף, צריך לכבד את בחירת חברי הליכוד".

גלעד ארדן
גלעד ארדן

אז למה הוא עושה את זה? הוא לא שואל אתכם?
"לא. הזכות למנות שרים ניתנת לו כראש הממשלה".

מה האינטרס למינוי הזה?
"הוא כנראה חושב שהמינוי הזה יגרום לאנשי ימין-מרכז ואנשי ימין רך שמתבלטים להצביע לליכוד. אני חושב שהוא גם מעריך את היכולות של ניר ברקת".

ציפית שהוא ייתן לך את התפקיד?
"לא. אני גם לא דרשתי את התפקיד. אני אומר את מה שאני אומר כליכודניק. יש דמוקרטיה, אני נבחרתי מקום שלישי, יש שרים וותיקים טובים עם ניסיון פוליטי וציבורי שהיו יכולים לעשות את התפקיד הזה לא פחות טוב".

זה עושה בלאגן בליכוד?
"זה לא עושה בלאגן כי אנחנו חושבים קודם כל על טובת המדינה והליכוד והאינטרס כרגע זה להיות מאוחדים. ראש הממשלה החליט כך, אני יכול לחלוק עליו, אבל אני מכבד את ההחלטה הזו".

כנשאל אם הוא חושב שהליכוד ינצח הפעם, ענה ארדן: "אנחנו צריכים להגיע ל-61, אבל לצד השני יש תוכניות אחרות. הוא חושב על ממשלה שבה הרשימה המשותפת תישאר בבית או תמנע ואז הוא יוכל להקים ממשלת מיעוט, להוציא את נתניהו מהמשחק ואז אולי החרדים יצטרפו אליו. זה דבר שחשוב לנו שכל אזרח במדינה ידע".

איך אתם מרכיבים ממשלה?
"אני חושב שאם אנחנו נגדל ל-35-36 וימינה או ש"ס יגדלו בעוד 2 מנדטים אנחנו ב-61. יש עוד דבר, אם אנשים שבעבר עשו טעויות פה באולפן והצביעו לגנץ כי הוא נחמד יחזרו לעצמם וישימו את הפתק הנכון אז תהיה הכרעה".

ברקוביץ' לא נשאר אדיש לעקיצה והגיב: "בדעות אני מסכים שאני הרבה יותר קרוב לימין אבל אתה לא יכול להגיד על גנץ שהוא רק נחמד. אני קראתי את הרזומה של גנץ, אז אל תעליב אותו. בנוסף, אם לנתניהו לא היו שלושה כתבי אישום הייתי מצביע לו, אבל לי יש עקרונות וערכים ואני אלך איתם עד הסוף. אני חושב שראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום לא יכול להיות ראש הממשלה שלי ושל הילדים שלי".

"גם אם גנץ ירצה לתקוף בעזה, אחמד טיבי לא ייתן לא"

ארדן התייחס גם למועמד של כחול לבן לראש הממשלה, בני גנץ: "ראיתי את גנץ כרמטכ"ל ואני אומר לך - הוא לא יעשה שום שינוי בתחום הביטחוני. בתחום המדיני אני בטוח שגם אתה תסכים שמה שראש הממשלה יכול לעשות בשעה שעתיים ייקח לו עוד הרבה שנים ללמוד אם בכלל. מעבר לזה, גנץ מוביל מפלגה שהרבה מהם שמאלנים וכפי שאמרתי, הוא לא יכול להקים ממשלה בלי שהרשימה המשותפת ימנעו ולכן, הוא יהיה תלוי בהם. אז גם אם הוא ירצה להכיל ריבונות או לתקוף בעזה, אחמד טיבי לא ייתן לו".

ארדן נשאל גם על הביקורת נגד שר הביטחון נפתלי בנט. "אף אחד לא הסתיר את זה שבנט ניהל מגעים גם עם כחול לבן כדי אולי לחבור אליהם ולתת להם רוב בכנסת, אפילו אם זה במסגרת ממשלת מיעוט. כדי למנוע את המהלך הזה ראש הממשלה ניהל איתו מו"מ פוליטי ומינה אותו לשר ביטחון. בנט הוא בחור מוכשר, יש לו את הכישורים להיות ביטחון ויש לו את הניסיון".

אז מאיפה מגיעה הביקורת? כי ימינה הציעו לך להתפטר מהתפקיד.
"אני זוכר את כל השנים בקבינט עם בנט שהוא עשה סיבובים על אביגדור ליברמן, על בוגי יעלון ועל גדי איזנקוט כרמטכ"ל ואמר 'איך יכול להיות שלא יורים בחוליות המשגרים הללו שעושים את החיים בעוטף עזה כל-כך קשים'. אני חושב שהיום בנט מבין שקל לעשות סיבובים על שרי ביטחון אחרים ועל ראש ממשלה וקצת יותר קשה לעשות את זה כשאתה שר הביטחון".

ארדן נשאל גם על "אתגר הקפיצה" בטיקטוק. "אנחנו עובדים עם מערכת החינוך כדי להעביר אזהרות וחלק מהסרטונים הללו, למרות שמדובר בבני נוער, הן עבירות פליליות של תקיפה. אנחנו באמצעות המוקד ומערכת החינוך נעביר את האזהרות האלו אל בני הנוער כדי שהם יהיו מודעים לכך שהם עלולים לעשות דברים חמורים ושהמשטרה תצטרך לפעול  מולם. לצערי מול טיקטוק עצמה, יש בעיה קשה מאוד. אני מנסה לקדם חקיקה להתמודד מול הרשתות החברתיות להוריד תכנים מסיתים, זה תהליך ארוך שלוקח זמן".

יעקוב באופן אישי אחר החקירה, ארדן (צילום: החדשות)
צילום: החדשות

"לא יכול להבטיח שלא יהיו בחירות רביעיות"

על ההתקפות של חברי הליכוד על משטרת ישראל אמר: "קודם כל חשוב לי להגיד שהמשטרה לא תמיד צודקת. גם במשטרה וגם הפרקליטות יש הרבה מה לתקן והרבה רפורמות שצריך לעשות. אבל את המתקפות או לפעמים אמירות של חברים שלי בליכוד אני לא מוכן לקבל. שוטר זה אחד התפקידים הכי קשים".

מיתוג המשטרה נפגע?
"אני לא חושב. בתחומים מסוימים של חקירות ונבחרי ציבור יש חיכוך מאוד גדול והציבור מבין את זה, אבל יש הרבה דברים שאני כל כך גאה שהשוטרים עושים. רק השבוע חיסלנו את המחבל שירה בהר הבית, הימ"מ תפס את המחבל שדרס את חיילי גולני. יש 70 אחוז ירידה בגניבות רכב וירידה של 30 אחוז ירידה בגניבות לבתים"

ההתקפות האלה על המשרד שלך לא מפריעות לך? אתה לוקח את זה אישי?
"לפעמים זה מאוד כואב לי. יש 32 אלף שוטרים ושוטרות שעושות עבודה שהיא מלאכת קודש. כשהם שומעים את האשמות המכלילות האלה זה פוגע ואני מבין אותם. גם בנושא של חקירות של נבחרי ציבור, למה הם מחליטים? היועץ המשפטי רואה את הראיות ומנחה אותם לבצע את החקירה. זה לא אומר שאין מה לתקן בתחומי ההדלפות אבל כולנו צריכים לזכור שבישראל יש רמת ביטחון גבוהה למרות השכונה שבה שאנחנו חיים וזה הרבה בזכות השוטרים שלנו".

לסיום, אתה יכול להבטיח שלא יהיו בחירות רביעיות?
"אני לא יכול להבטיח כי זה תלוי בעם ולא בי. אני יכול להבטיח שאני אעשה הכל כדי שתהיה הכרעה לאומית הפעם".