הנגיף הקטלני

הקורונה גבתה את חייהם של עוד 121 חולים

הרשויות בסין דיווחו כי ביממה האחרונה מתו 121 חולים בקורונה. מספר הנספים מהמגפה עומד כבר על למעלה מאלף. מדובר בירידה לעומת מספר המתים ביום קודם (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רשויות הבריאות הסיניות דיווחו, כי עוד 121 בני אדם מתו ביממה החולפת מנגיף הקורונה (בשמו הרשמי: COVID-19) ברחבי סין. מספר המתים הרשמי מהמחלה עומד כעת על 1,380 רובם הכמעט מוחלט בסין. אתמול דווח על מקרה מוות שלישי מחוץ לסין, כאשר קשישה בת 80 ממחוז קנאגווה שגובל בבירת יפן טוקיו מתה מן הנגיף. מקרה זה הצטרף לשני מקרים נוספים בעולם מתחילת החודש - האחד בפיליפינים והשני בהונג קונג.

מבחינת הסינים אלו נתונים מעודדים, שכן מדובר בירידה לעומת מספר המתים ביממה הקודמת שעמד על 255. הרשויות הסיניות מסרו גם כי אובחנו 5,090 חולים נוספים שנדבקו במחלה, כך שהמספר הכולל של אלו שנדבקו בנגיף במדינה עומד על 63,851. ברחבי העולם עומד המספר על יותר מ-64 אלף.

אט אט נשמעים גם הקולות שמבקרים את סין על התנהלותה מול הנגיף. לארי קודלו יועצו הכלכלי הבכיר של הנשיא טראמפ אמר הלילה כי ישנה היעדר שקיפות מצד הסינים. "אנחנו מעט מאוכזבים שלא הזמינו אותנו ואנחנו מעט מאוכזבים מהיעדר השקיפות מצד הסינים", אמר קודלו לכתבים.

הוא הוסיף, כי הנשיא הסיני שי ג'ינפינג הבטיח לטראמפ שבייג'ינג תקבל את עזרת ארה"ב, אבל למרות זאת, הוא טען, "הם לא נותנים לנו לעזור להם".

באופן מעניין טראמפ עצמו דווקא שיבח את סין והביע אמון שתצליח לנצח במאבק בהתפשטות הנגיף. הוא אמר כי הוא "ארה"ב עובדת איתם" ו"שולחת לשם הרבה אנשים".

הסינים עצמם מנסים להראות כי הם פועלים גם על נושא השקיפות ואתמול הוחלף ראש המפלגה הקומוניסטית במחוז חוביי על ידי ראש העיר שנגחאי. בנוסף אליו, פוטרו שני גורמים בכירים נוספים במחוז. הצעדים האלו נועדו למתן את הביקורת הציבורית שנשמעת בימים אלו בסין על הדרך שבה התמודדו אנשי השלטון המקומי עם התפרצות הנגיף כשבתחילה הם הסתירו זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר