דיווח: שבעה הרוגים בתקיפת ישראל בסוריה

ארגונים במדינה פרסמו כי 4 איראנים ו-3 סורים נהרגו כתוצאה מהתקיפה המיוחסת לחיל האוויר. קודם לכן, דווח כי הותקפו מחסני נשק איראניים, ושמערכות ההגנה האוויריות של צבא אסד הופעלו

זמן צפייה: 04:17

שבעה בני אדם נהרגו הלילה (שישי) בסוריה בתקיפה שמיוחסת לישראל - כך דיווח מרכז המעקב הסורי. על פי הפרסום, מדובר בארבעה איראנים ושלושה סורים. מוקדם יותר, דווח כי חיל האוויר הפציץ מחסני נשק של איראן באזור דמשק. זאת, יומיים לאחר שמטוס מטהראן פרק בשדה התעופה המקומי מערכות נשק מתקדמות.

צבא אסד הפעיל את מערכות ההגנה האוויריות שלו, ושיגר טילי קרקע-אוויר לעבר המטוסים. על פי טענת סוריה, חלק מהטילים יורט. בישראל לא התייחסו לפרסומים.

במקביל, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי התקיפה כוונה ליעדים של המיליציות האיראניות סמוך לשדה התעופה בדמשק. עוד דווח כי כמה מהטילים פגעו במטרתם וכמה יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דיווח: ישראל תקפה מחסני נשק של איראן בסוריה

בנט: נמשיך לפעול עד שנשיג את היעד הסופי – סילוק איראן מסוריה

דיווח בסוריה: 23 אנשי מיליציות איראניות נהרגו בתקיפת צה"ל

יירוט בשמי דמשק
יירוט בשמי דמשק | צילום: חדשות 13
על פי דיווח באתר "סטפ ניוז" המזוהה עם האופוזיציה בסוריה, התקיפה כללה בסך הכל 15 טילים, וכי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות הצליחו ליירט רק שניים מתוכן. לדברי מקור לאתר, דקות לפני התקיפה נחת בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק מטוס תובלה מדגם "אליושן" שהגיע מאיראן, כשהוא נושא עמו נשק. לדברי המקור, הטייס ששמו נמיר עלי דרוויש, נהרג בתקיפה.

ביום שלישי, שר הביטחון נפתלי בנט נשא דברים בטקס לזכר חללי אסון המסוקים, התייחס למתיחות בצפון והצהיר כי "נמשיך לפעול עד שנשיג את היעד הסופי: סילוק איראן מסוריה". בנט הוסיף כי "גם בימים אלו, הגזרה הצפונית ממשיכה להעסיק אותנו. השקט היחסי לא מבלבל אותנו. כשזרועות תמנון מכות בך – תחנוק את הראש. כך עם איראן".

לדבריו, "משך שנות דור, נלחמנו ללא הרף בזרועות התמנון האיראני בלבנון, בסוריה ובעזה, ולא התמקדנו מספיק בהחלשה של איראן עצמה. כעת אנחנו משנים את התפיסה: אנחנו במערכה רציפה להחלשת ראש התמנון האיראני עצמו, בפעולות כלכליות, מדיניות, מודיעיניות, צבאיות, וגם בממדים נוספים".

שר הביטחון הצהיר: "אנחנו אומרים לאיראן - אין לכם מה לחפש בסוריה. כל עוד אתם ממשיכים לנסות לבנות שם בסיסי טרור, אנחנו רק נגביר את הפגיעה בכם. חיסול סולימאני הוא אירוע מעצב שהשפיע משמעותית על הגזרה. אבל אל לאויב האיראני לטעות - אנחנו ממשיכים, ונמשיך למנוע נוכחות איראנית על גבולנו הצפוני".

שר הביטחון, נפתלי בנט, והרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, בתרגיל מבצעי ברמת הגולן
שר הביטחון, נפתלי בנט, והרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, בתרגיל מבצעי ברמת הגולן | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר החודש, המרכז הסורי לממעקב אחר זכויות אדם בסוריה דיווח כי לפחות 23 אנשי המיליציות האיראניות נהרגו בתקיפה אווירית נגד בסיסים צבאיים סמוך לדמשק בסוריה - המיוחסת לישראל. מקור צבאי סורי טען כי היו שמונה פצועים בתקיפה. כמו כן, הוא הטיל את האחריות על חיל האוויר הישראלי, והוסיף כי התקיפה בוצעה בשני גלים וכי מערכות ההגנה האוויריות הצליחו להשמיד מספר רב של טילים.

צבא אסד התייחס לתקיפה: "ההסלמה בתוקפנות הישראלית לא תציל את ארגוני הטרור המתמוטטים באדליב ובמערב חלב תחת מתקפות הצבא הסורי".

כאמור, סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה שמערכות ההגנה האווירית הופעלו, לטענתה, בעקבות תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור דמשק. על פי הדיווח חלק מהמטרות נפגעו, אך עדיין לא ברור מה היה יעד התקיפה. מרכז המעקב לזכויות אדם בסוריה, היושב בבריטניה, דיווח כי יעדי התקיפה היו בסיסים של המשטר הסורי ומליציות איראניות. לפי הדיווח, במתקפה נפגע גם המרכז למחקרים מדעיים בג'מראיא.