האוניה MS Westerdam שעליה כ-2,200 נופשים, הגיעה הלילה (בין חמישי לשישי) לסוף המסע שלה, לאחר שמצאה סוף סוף מדינה שהסכימה לפתוח את שעריה ולקלוט את הנוסעים המודאגים. הנוסעים ירדו בנמל בקמבודיה, אחרי שעברו חמש מדינות שונות שסירבו לתת להם לעגון בשטחן. בניגוד לספינת "דיימונד פרינסס", שנוסעיה עדיין מוחזקים בה מול חופי יפן, על סיפונה של האוניה שעגנה בקמבודיה לא נמצא אף חולה קורונה לבסוף. בתוך כך, יותר מ-5,000 איש נדבקו בסין ביממה האחרונה, מניין הקורבנות עומד על 1,383 בני אדם.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לפני שהורשו לרדת מהאוניה, צוותי רפואה קמבודיים בדקו כ-20 נוסעים שחלו במהלך ההפלגה. משרד הבראות מסר כי אף לא אחד מהנוסעים אובחן כחולה בקורונה. אלפי הנוסעים על ספינת הקרוזים "דיימונד פרינסס", בהם 15 ישראלים, נתונים בהסגר כבר יותר משבוע ומספר החולים בנגיף הקורונה על הסיפון מטפס מדי יום.

הספינה הפליגה יותר משבועיים מחוף אל חוף ברחבי דרום מזרח אסיה, בחיפוש אחר נמל שירשה לה לעגון בשטחו. 5 מדינות סירבו להכניס את הספינה לשטחן: תאילנד, טאיוואן, גואם, יפן והפיליפינים. "היו כל כך הרבה מקרים של 'כמעט' - חשבנו שאנחנו יכולים ללכת הביתה ובסוף שלחו אותנו חזרה לים", סיפרה תיירת אמריקנית על הספינה.

הנוסעים הודו לראש ממשלת קמבודיה הון סן על שהרשה להם לעגון. סן המתין למפליגים עם זרי פרחים ובירך אותם עם ירידתם. בתגובה, חילקו לו הנוסעים שוקולדים וממתקים.

בינתיים, הנגיף ממשיך להתפשט בסין וברחבי העולם: ממשלת סין דיווחה כי יותר מ-5000 מקרים חדשים של הידבקות אובחנו ביממה האחרונה במדינה. בסך הכל, כ-64,435 בני אדם נדבקו בווירוס ב-25 מדינות שונות ו-1,383 מתו מהמחלה, כולם בסין למעט שלושה. ביפן דווח על מקרה המוות הראשון כתוצאה מהמחלה, ובבריטניה נמשך הטיפול באזרחית שנדבקה בווירוס בעת ששהתה בסין.