Skip to content

נגיף הקורונה: נוסעי ה"דאימונד פרינסס" בקרוב בישראל? – המשנה למנכ"ל משרד הבריאות יוצא ליפן

עד כה אובחנו 219 חולים בנגיף הקורונה בקרב הנוסעים ואנשי הצוות בספינת השייט (קרוז) • ליצמן: נבחנת השבתם לארץ של הישראלים שעל הספינה • מתקיימות הערכות מצב שוטפות עם משרד החוץ, שלטונות יפן, ושגרירות ישראל ביפן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אילוסטרציה: Unsplash

אתמול (רביעי) קיימו שר הבריאות, יעקב ליצמן, ומנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, מספר שיחות וידאו עם הישראלים שנמצאים בספינה שעוגנת לחוף עיר הנמל היפנית יוקוהאמה, ושוהים בבידוד מחשש להידבקות אפשרית בנגיף הקורונה.

נוסעי הספינה ואנשי הצוות מצוי בהסגר מאז יום חמישי שעבר (6/2), בסמוך לאחר שנודע לרשויות הבריאות ביפן, כי נוסע בן 80, שירד מהספינה בהונג קונג כמה ימים קודם לכן, אושפז בבית חולים ואובחן כחולה בנגיף הקוביד-19 (קורונה).

לפי הדיווח העדכני, 213 נוסעים ו-16 אנשי צוות – סך הכל 219 איש, נדבקו בנגיף. 218 מטופלים בבידוד בבית חולים בעיר יוקוהאמה, ואחד עדיין בבידוד על האוניה. לא ידוע על חולים בקרב 15 הנוסעים הישראלים.

בתום דיון היום (חמישי) בחמ"ל משרד החוץ, הודיע שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי המשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו, ייסע ליפן בכדי לסייע מקרוב לישראלים שנמצאים בספינת השייט (קרוז).

השר ליצמן ציין, כי הנסיעה מיועדת הן להעניק סיוע לנוסעים הישראלים והן לבחון השבתם לישראל באופן בטוח עבורם ועבור הציבור הישראלי. הוא הוסיף, כי ישראל תפעל בהקשר זה בהתאם להוראות ארגון הבריאות העולמי.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו: "אנו רואים חשיבות רבה לצאת כגורם מקצועי ליפן, על מנת להבטיח את בריאותם של הישראלים הנמצאים על הספינה וחזרתם בשלום לישראל ובמקביל לוודא כי מונעים את הסיכון לאוכלוסייה בישראל".

הבוקר דיווחנו, כי מספר החולים בנגיף הקוביד 19 (קורונה) חצה את ה- 60,000, ועומד על 60,379. גם מספר מקרי המוות בעלייה, ועד כה מתו מהנגיף 1,369 איש. 8,219 מכלל החולים מוגדרים במצב קשה מאד עד אנוש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן