משפחות המוחזקים ע"י חמאס יקיימו הפגנת ענק 5 ימים טרם הבחירות

משפחותיהם של הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו הודיעו כי יחשפו מדי יום את פירוט הכסף והציוד שמועבר לעזה, כדי להפעיל לחץ על רה"מ. "ישראל עשתה עסקה עם חמאס, אבל הבנים נשארו מאחור"

זמן צפייה: 00:23

משפחותיהם של חללי צה"ל סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס, חברו למשפחתו של אברה מנגיסטו השבוי גם כן בידי ארגון הטרור בעזה, והכריזו היום (רביעי) על פתיחת קמפיין משותף לטובת השבתם לישראל. הקמפיין יארך עד ליום הבחירות ויגיע לשיאו בקיום עצרת המונים מיוחדת חמישה ימים לפני מועד ההליכה לקלפיות באמפי באר שבע בהשתתפות אומנים, אישי ציבור ואנשי־רוח מחוץ למערכת הפוליטית.

הקמפיין המשותף יישא את הכותרת "#הפסקנו_לשתוק", ויעלה בסוף השבוע הקרוב ברשתות החברתיות, בשלטי חוצות ובעיתונים. הקמפיין שואף להביא לקדמת התודעה את כלל הציוד והכספים שנכנסים לעזה מדי יום, בהם כסף מזומן, דשן, ציוד רפואי, צמיגים, מתקני התפלה, צינור גז, ציוד תקשורת מתקדם, מלט וגדרות תיל. בקמפיין טוענות המשפחות כי "במקום להביא שקט לעוטף עזה ולהשיב את הבנים, אנו מקבלים מחמאס עפיפוני תבערה, בלוני נפץ, מנהרות חודרות, חדירת מחבלים חמושים, פצמ״רים וטילים".

כתבות נוספות בנושא >>

משפחת גולדין: על רה"מ להפוך עולמות כפי שעשה למען נעמה יששכר

5 שנים לנפילתו בשבי של אברה מנגיסטו: "אסור להישאר אדישים"

זהבה שאול לרה"מ: אם לא תחזיר את אורון – ארדוף אותך לכל מקום

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-1202202008' autoplay='0' credit='' desc='קמפיין משפחות הנעדרים גולדין, שאול ומנגיסטו: "הפסקנו לשתוק"' kid='1_iofqvbat' duration='10'']

בין האומנים שכבר הודיעו כי יטלו חלק בקמפיין ניתן למצוא את הזמרים ישי ריבו, יובל דיין, עידן עמדי, נתן גושן וקרן פלס. נוסף על המוזיקאים האלה יביעו תמיכה בקמפיין גם נציגים מכל קשת החברה הישראלית, נציגי משפחות שכולות, אנשי עסקים בולטים מהמגזר הפרטי ונציגי פורום המילואימניקים.

שניים מיוזמי הקמפיין, רס״ן במיל׳ מתן זמיר וסרן במיל׳ מור חאייק, מסרו כי ״כבר יותר מחמש שנים וחצי שבידי חמאס מוחזקים שני חיילי צה״ל ואזרח ישראלי פגוע נפש שאינו מקבל תרופות הכרחיות לתפקודו. כבר תקופה ארוכה שממשלת ישראל עושה ויתורים חסרי תקדים לחמאס מבלי לקבל דבר בתמורה. למעשה, ממשלת ישראל ביצעה עסקה עם חמאס, אבל הדר, אורון ואברה נשארו מאחור״.

עצרת להחזרתם של אורון שאול, הדר גולדין ואברה מנגיסטו
עצרת להחזרתם של אורון שאול, הדר גולדין ואברה מנגיסטו | צילום: חדשות 13

כזכור, עם שובה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי, פתחו בחודש שעבר משפחות גולדין ושאול בקמפיין לציון 2,000 ימים לנפילתם בשבי. "אנחנו דורשים שנתניהו יהפוך עולמות להשיב את הדר ואורון, כפי שהוא הופך עולמות להשיב את נעמה יששכר", אמרו המשפחות והוסיפו כי "כולם רואים שהחויבות של רה"מ לחיילים והאזרחים השבויים בעזה אינה דומה".

כרזה שפורסמה לשחרורם אורון שאול והדר גולדין
כרזה שפורסמה לשחרורם אורון שאול והדר גולדין | צילום: חדשות 13

בחודש נובמבר האחרון נפגשה משפחת גולדין במשך יותר משעה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, המזכיר הצבאי, וכן עם גורמים ממשרד ראש הממשלה, משרד החוץ וצה"ל.

לאחר פרסום ההודעה על הפגישה, הביעה משפחת מנגיסטו את מורת רוחה מקיום הפגישה, שכן יום קודם להיערכה - הודיעו לבני המשפחה כי הפגישה עם נתניהו נדחתה ללא הצעת מועד חדש. "מה שביבי לא מעז לעשות למשפחות גולדין ושאול, לבטל איתם פגישה ברגע האחרון, אין לו בעיה לעשות מול משפחת מנגיסטו", מסרו.