הפרויקט החדש של זוכה משחקי השף

בן טיפוחיו של אסף גרניט, אורן אסידו, מגיע לת"א ופותח מקום מסקרן בצוותא עם שותף מעוטר במיוחד • הכירו את "פופה"

חלל מסעדת פופה // צילום: אורי אקרמן

השף אורן אסידו התפרסם לפני כשנתיים לאחר שהיה אחד המתמודדים הבולטים ביותר בעונה השלישית של ריאליטי הבישול "משחקי השף", ואף זכה בה בסופו של דבר. אסידו נחשב לבן טיפוחיו של אחד השפים הישראליים המצליחים בעולם, אסף גרניט, ולאחר התוכנית עבד אצלו בבר המסעדה "הדקל 3" השייך לקבוצת מחנה יהודה. 



כעת, עם ברכת הדרך מהמנטורים מירושלים, אסידו מגיע לתל אביב ופותח את המקום הראשון שלו כעצמאי, כשלצידו שותף מעניין לא פחות, השף הצרפתי יוני סעדה ממסעדת "מיניאטור", בעל מצנפת אחת במדריך "גו מיו". 

יוני סעדה ואורן אסידו // צילום: מאי ברון
יוני סעדה ואורן אסידו // צילום: מאי ברון

הפרויקט החדש של השניים, פופה שמו (בובה בצרפתית), הוא למעשה מסעדת פיין דיינינג שמתיימר להעניק חווית בילוי המעוררת את כל חמשת החושים. המקום עתיד להציע, לדבריהם, "חווית בילוי מתגלגלת, צבעונית, מעוררת ומכשפת בה הולכים לאיבוד בזמן ובמרחב". המקום צפוי לפעול במתכונת של רסטו – קלאב, משמע, הסעדה ולאחר מכן מסיבה. 

המסעדה נבנתה על שטח של מועדון שנסגר ועבר שיפוץ רחב היקף ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, סמוך לאלנבי, אזור בו נמצאות לא מעט מסעדות מוכרות וגם כך מדובר בעיר בה מסעדות נסגרות חדשות לבקרים. הכניסה אל המסעדה עוצבה בצורה פתלתלה, המדמה 'מנהרת זמן' המנתקת את העובר בה מהעולם החיצון. 170 מקומות ישיבה עוצבו בישיבה מעגלית, על מנת לייצר קשר עין בין הסועדים ואינטרקציה אנושית. החלל עצמו עוצב בהשראת זרם האמנות האבסטרקטית, המלווה כל אספקט במסעדה, כולל הצילחות האבסטרקטי של המנות.

ספריבס טלה // צילום: דרור עינב
ספריבס טלה // צילום: דרור עינב

אל המיזם והחלום של אסידו הצטרפו חמי בראל, וקבוצת משקיעים מחיי הלילה. ביחד הם רקמו את החיבור בין האלמנטים,  כשהדגש היה על יחסי אהבה-שנאה למסכים הדיגיטליים ששולטים בחיינו. על התוכן המוסיקלי אחראי רונן לביא ואת המקום עיצב ניר רן. המסעדה תשלב בין תרבות, מוסיקה, הופעות והפתעות נוספות.

התפריט, לדברי אסידו, מוגדר כ"זירת משחק בין המטבח הים תיכוני המודרני לצרפתי". סעדה, גם הוא זוכה בריאליטי בישול בצרפת, יגיע מדי חודש לשלושה ימים ויבשל בעצמו מנות מיוחדות לסועדים. 

במנות הראשונות של תפריט ההרצה נמצא, בין היתר, בריוש תימני עם חמאת מרווה, קרפצ'יו קולורבי, סשימי אינטיאס וטרטר לוקוס. בעיקריות נמצא מגוון מנות דוגמת ניוקי פריזאי, ספריבס טלה, מחבת פירות ים, סינטה מיושנת ופילה עגלה. בשעה 23:30 התפריט משתנה להופך לתפריט לילי עם מנות אחרות וקוקטיילים המותאמים לאירוע. 

צילום: דרור עינב
צילום: דרור עינב

Poupee

יהודה הלוי 46 פינת אלנבי. שעות פתיחה: ב'-ש' 19:00-לקוח אחרון

077-2302777

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר