שתף קטע נבחר

פינוי כפר שלם: תוקם ועדה מיוחדת לקביעת הזכאים לפיצוי

המדינה תקים ועדת פינויים מיוחדת כדי למנוע מראות פינוי בכוח בשכונה בדרום ת"א, דוגמת גבעת עמל. מועד הפינוי הרשמי - 24 שעות לפני הבחירות

המדינה תקים בשבוע הקרוב ועדת פינויים מיוחדת, שתקבע מי יהיה זכאי לקבל פיצוי על פינויו משכונת כפר שלם בדרום תל אביב. זאת כדי למנוע מראות פינוי בכוח דוגמת גבעת עמל. מועד הפינוי הרשמי הוא 24 שעות לפני הבחירות לכנסת ב-2 במרץ.

 

המדינה תנהל מו"מ עם תושבי כפר שלם על הפיצוי על הקמת הקו הסגול של הרכבת

הקמת הרכבת הקלה בתל אביב תתייקר בחצי מיליארד שקל

בכירי נת"ע מתפטרים: דגל אדום בקו האדום

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

  

לפי נוסח ההחלטה של מועצת מקרקעי ישראל, הוועדה תורכב מיו"ר מינהל מרחב תל אביב ברשות (או סגנו), נציג משרד התחבורה, נציג נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) ומנכ"ל חברת חלמיש כמשקיף. הפינוי נדרש לרצועה באורך כ-350 מטר וברוחב כ-40 מטר, שבו נת"ע (נתיבי תחבורה עירונית) מתכננת להקים מקטע של קו הרכבת הסגול.

הריסת המבנה בתל אביב כפר שלם ()
הריסת המבנה בתל אביב כפר שלם

ראש מטה הדיור לשעבר, אביגדור יצחקי, בנה מתווה סוציאלי על פי מבחני זיקה לקרקע - כלומר מי שיוכיח שהוא תושב המקום יקבל פיצוי הולם. לפי ההחלטה, המדינה תבקש לבדוק מי גר בשכונה עשרות שנים, למי יש זיקה מוכחת לקרקע ואילו בני משפחה של נפטרים זכאים לקבל פיצוי.

 

בדברי ההסבר של ההחלטה נאמר כי "מי שלא יימצא זכאי יהיה על נת"ע לפנותו בהתאם לפסק דין קובץ החלטות מועצת מקרקעי ישראל - תיקון 20/1", כלומר תיתכן אפשרות של פינוי בכוח אם התגלה שהאדם פלש לשטח או שקיבל פיצוי בעבר ועתה מנסה לגזור קופון שני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עבודות תשתית של הרכבת הקלה בשכונת כפר שלם בתל אביב
מומלצים