"מי האמין אי פעם שאני אהיה עם תיק ורוד של 'הלו קיטי' ואסחב עגלה של ילדה? עבורי זה היה לגמרי לא הגיוני בעליל, והנה זה קורה. אני נורמלית": לפני שנתיים, בגיל 45, אחרי תקופה ארוכה של טיפולים, הזמרת דיקלה חבקה בתהליך פונדקאות את רנה - ושינתה לגמרי את הנוף.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

אם יש מישהי שיודעת מהי התמדה, זו דקלה. כבר לפני עשרים שנה היא הוציאה את האלבום הראשון שלה, אבל רק לפני 6 שנים הגיעה הפריצה הגדולה - ומאז היא הפכה לאחת היוצרות המוערכות בישראל.

וברזומה שלה אפשר למצוא במות גדולות כמו קיסריה, אמפי-שוני והיכל התרבות, שם גם השיקה בשבוע שעבר את אלבומה השישי. היא גדלה בבאר שבע במשפחה מסורתית, רביעית מבין חמישה אחים.

ההתנגדות מהבית לא עצרה אותה ובגיל 19 היא עברה לתל אביב כדי להתחיל לעשות מוזיקה, במשך שנים עבדה בעבודות ניקיון. רק אחרי שפרצה לתודעה ההורים התרצו, אבל אז - התחיל שוב מכבש לחצים.

"אימא שלי אומרת שנים על גבי שנים, יום יום, 'דקלה, את צריכה לעשות ילד. אז התחלתי, מגיל 35 רציתי לרצות את אימא שלי. מגיל 40 החלטתי והרגשתי שאני רוצה בלי קשר לאימא שלי. בערך 8-9 שנים של ניסיונות".

היא עברה בערך 22 טיפולים, ולדבריה "לא היה לי יום אחד שבכיתי או התייסרתי או נכנעתי. שמתי את הדבר הזה בידיים של אלוהים. אמרתי אני לא מחליטה. אני עושה את מה שעליי לעשות ומה שצריך לקרות - יקרה".

"אנחנו לא מדברים על זוגיות"

את המסע הארוך הזה היא עשתה יחד עם הבמאי והשחקן שלומי אלקבץ, אחרי שהשניים החליטו על הורות משותפת. כשהרופא אמר לה שלא תוכל להרות, היא שיתפה את חברתה הקרובה, אחותו של שלומי, השחקנית רונית אלקבץ ז"ל, והיא זו שייעצה לה לעבור תהליך פונדקאות.

"רונית מאוד עודדה אותי ואת אח שלה לעשות את זה", סיפרה. "היא זרקה לי איזה משפט שהוא בעצם נורא נורא השפיע עליי, שאין רק דרך אחת להביא ילד לעולם. יש נשים שלא מתאים להן להיות בהיריון. מאוד פשוט. את רוצה להביא ילד לעולם". ובסוף, לפני שנתיים זה קרה. רנה ליליאן אלקבץ דורי נולדה בגיאורגיה.

עכשיו, בגיל 47, היא יוצאת עם אלבומה השישי, חופשיה. שירים על ביתה הקטנה עדיין אין בו, אבל יש בו הרבה שירי אהבה, ובנושא הזה היא לא מוכנה להרחיב: "אנחנו לא מדברים על זוגיות": "אם האדם מקשיב לרצון האמיתי שלו אין דבר כזה של 'לא' - לא קיים, אין אופציה. בסוף אני אחזיק ילד, בסוף אני אהיה זמרת. בסוף אני אקים משפחה".