התנהגות קטנונית?

סוער בפרקליטות: פרישה מהוואטסאפ וקבוצה מקבילה

אחרי שעזבו את קבוצת הוואטסאפ של בכירי הפרקליטות במחאה על מינויו של דן אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה, הקימו מומי למברגר וליאת בן ארי קבוצה חדשה בלעדיו (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

פרישה מקבוצת וואטסאפ כמחאה על קידום שרציתם, ופתיחת קבוצה מתחרה בלי האיש שקיבל את הקידום, נשמע לכם כמו התנהלות קטנונית? לפי דיווחו של עמית סגל, זה בדיוק מה שקרה בפרקליטות.

הפרשן הפוליטי הבכיר צייץ הערב (מוצ"ש) כי ליאת בן ארי ומומי למברגר הקימו קבוצה בלי פרקליט המדינה החדש דן אלדד ועם פרקליטי מחוזות. מתחקרים שם מי נפגש איתו.

ביום חמישי האחרון פורסם כי המשנות לפרקליט המדינה, ליאת בן ארי ונורית ליכטמן (תפקידים מיוחדים) נטשו את קבוצת הוואטסאפ של פורום ההנהלה בפרקליטות כמחאה על מינוי דן אלדד לממלא מקום פרקליט המדינה.

ביום רביעי שיגר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מכתב לפרקליטי משרד המשפטים, בו תקף את שר המשפטים ואת מ"מ פרקליט המדינה: "שר המשפטים החליט, מטעמיו, למנות דווקא מועמד שהסברתי לו בפירוט כי אינו מתאים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, ואשר אף על פי כן הסכים לקבל על עצמו את המינוי. אני סבור כי עו"ד אלדד שגה בכך שהסכים בנסיבות הקיימות לקבל על עצמו את התפקיד. צר לי כי בחר לפעול כפי שפעל".

(צילום: דוברות)

שר המשפטים החזיר במכתב משלו, ותקף את הפרקליטות בעוצמה רבה: "הפרקליטות תחת פרקליט המדינה היוצא לקתה, לצערי, בסוג של "שכרון כוח", שהביא לדאבון כולנו לאותו שפל באמון הציבור בגוף חשוב זה. אחד הדברים שבחנתי אצל המועמדים הוא את שאלת המודעות לחשיבות שבמגבלות הכח, הריסון והאיפוק הנחוצים בעת הזאת, לשיטתי, כדי לחזק את אמון הציבור בפרקליטות".

אוחנה הוסיף כי הוא עוד לא קיבל תשובה מספקת מדוע מינויו של אלדד בעייתי: "עד לרגע זה, לא הוסבר לי – לא בפירוט ולא בכלל – מדוע עו"ד דן אלדד אינו מתאים לתפקיד. הטענה היחידה שעלתה על ידי היועץ היא ש"הם (הנהלת הפרקליטות) לא יקבלו אותו". אינני יכול לקבל טענה זאת. הפרקליטות, ככל שירות המדינה, איננה "חצר פרטית" של אף עובד מדינה, וכולנו מצווים לפעול על פי חוק".

"דן הוא בשר מבשרה של הפרקליטות. הוא נאבק לצידכם, כתף לצד כתף, כבר כמעט שלושים שנה בפשע ובשחיתות, מייצג את המדינה בכבוד ומגן בהצלחה על האינטרסים הציבוריים. מה בו "לא מתאים לתפקיד"? האינו מנוסה די הצורך? האם דבק רבב – מקצועי או אישי – בתפקודו? האם איננו מנהל מוכשר שהגיע בכוחות עצמו עד לדרג הבכיר בהנהלת הפרקליטות?"

"דבר מכל אלה לא נטען בפני, באף שלב – זולת: "הם לא יקבלו אותו". ובכן – אני, כשר הממונה (שמא גם אותי "לא יקבלו"?) אינני מקבל זאת, ואני מצפה מכל עובדי ומנהלי הפרקליטות כפי שאני מצפה מעובדי ומנהלי משרד המשפטים כולו, אלה שאוהבים זאת ואלה שפחות – לעבוד יחד, בשיתוף פעולה ראוי, באמונה ובקבלה עם מ"מ פרקליט המדינה שמונה על פי חוק – עו"ד דן אלדד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר