פיגוע הירי שבוצע השבוע בצומת הפרסה היה הפיגוע השלישי שבוצע תוך פחות מ-12 שעות. בפיגוע הזה נפצע החייל אליה, ביום שבו חגג את יום הולדתו ה-21. הערב (שבת) הוא אמר לחבריו: "זה מקרה מכונן, סימן לחיים נוספים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"כשדיברתי עם החברים אמרתי להם מה שקרה וסיפרתי להם שבסופו של דבר הכל בסדר - ודווקא מהמקום הזה אפשר לעשות דברים טובים. אני מקווה שאסיים את הסיפור הזה במהרה ושזה יסתיים בטוב", אמר החייל.

הוא הוסיף: "אין ספק שמדובר בנס, למשפחה ולחברים הקרובים אמרתי שזה מקרה מכונן ושזה סימן לחיים נוספים. אבא שלי אמר לי - דווקא ביום שנולדת אתה נולדת בחזרה. אני לוקח את זה בטוב".

זירת הפיגוע בבנימין (צילום: דוברות איחוד הצלה )
זירת הפיגוע בבנימין | צילום: דוברות איחוד הצלה

בתוך כך, המרדף אחרי המחבל נמשך - ולחדשות 12 נודע כי חלה התפתחות בחקירה. מחקירת הפיגוע עולה שאליה עמד בתצפית עם חייל נוסף והמחבל הגיע עד למרחק קצר של כ-20 מטרים בלבד מהם ואז פתח בירי. הם בתורם השיבו אש והוא נמלט מהמקום.

עוד עלה כי חברו של אליה בחר לא שלא לפתוח במרדף אחר המחבל והעדיף להישאר עם חברו לטפל בו בזירה תוך שהוא מזעיק עזרה. התחקיר העלה שהמחבל הופתע מהחיילים ולא ידע שהם שם, שכן הוא נערך לבצע את הפיגוע נגד כלי רכב ישראליים בציר, ועל כן הם הצליחו למנוע פיגוע גדול הרבה יותר.