Skip to content

נגיף הקורונה: ראש עיריית אשקלון ביקש מסייעות שחזרו מתאילנד לשהות בבידוד ביתי

בישראל טרם דווח על מקרה הידבקות בנגיף הקורונה • הנחיות משרד הבריאות מאתמול (ששי) • נתונים מעודכנים על התפשטות המחלה (21:00)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
המעבדה המרכזית של משרד הבריאות בבית החולים שיבא, תל השומר. צילום: משרד הבריאות

בעקבות החשש להתפשטות נגיף הקורונה, החליט ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, לבקש מ-13 סייעות גני הילדים, ששבו מתאילנד לאחרונה, שלא להגיע לעבודה בימים הקרובים, עד אשר יתברר מצבן הרפואי. הסייעות עודכנו כי שכרן ישולם להן בכל מקרה, ותמצאנה סייעות מחליפות עבורן.

לפי הנחיות משרד הבריאות מאתמול (ששי), מי שחזר מהונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה או מקאו, לא אמור לנקוט בשום פעולה מיוחדת, אלא אם כן חזר חולה – הופיעו אצלו אחד התסמינים הבאים: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר, או ידוע לו על מגע עם חולה מאומת בנגיף הקורונה. זאת, להבדיל מההנחיות לגבי בידוד ביתי גורף למי שחזר מסין היבשתית.

"בעקבות פניות רבות שקיבלתי בימים האחרונים מהורים מודאגים, ביקשתי מ-13 הסייעות ששהו באחרונה בטיול בתאילנד שלא להתייצב לעבודה בימים הקרובים עד שיתברר מצבן הרפואי, לאור המשך התפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה התקבלה בשיתוף פעולה מלא עם ועד העובדים, שעודכן כי שכרן ישולם להן בכל מקרה במלואו, וכי ימצאו סייעות מחליפות שימלאו את מקומן", אמר ראש העיר, והוסיף : "מוטלת עלינו החובה לנהוג במשנה זהירות, במיוחד כשמדובר בבריאות ילדינו".

בישראל טרם דווח על מקרה הידבקות בנגיף הקורונה. אתמול דיווחנו, כי פעוטה בת שנתיים שחזרה מתאילנד עם חום מאושפזת בבידוד בבית החולים מאיר בכפר סבא, מחשש שנדבקה בנגיף הקורונה. היום עידכנו, כי תוצאות דגימות המעבדה שנלקחו ממנה חזרו שליליות.

מספר החולים בעולם בנגיף הקורונה, נכון לשעה 21:00, עומד על 34,974, מתוכם 34,611 בסין. 6,106 חולים מצויים במצב קשה מאד עד אנוש. מספר החולים הגדול ביותר מחוץ לסין נמצא ביפן (כאשר סופרים גם 64 חולים שהיו על סיפון אוניית השייט "פרינסס דאימונד") – 89. אחריה סינגפור, שדיווחה עד כה על 40 מקרי הידבקות בנגיף, כאשר 7 מקרים חדשים דווחו היום (שבת). סך כל מקרי המוות – 725. השגרירות האמריקאית בבייג'ינג אישרה אתמול (ששי) את דבר מותה של אזרחית אמריקאית בת 60, בעיר ווהאן – הזרה הראשונה שמתה בסין כתוצאה מהידבקות בנגיף. 2,410 חולים הבריאו.

//

לעדכונים נוספים על התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן