"פלא הבריאה": מסע רטוב במיוחד בין מפלי ישראל

הדרום כבר מתכסה במרבד אדום, הצפון נובט מכל עבר והארץ מתמלאת בנחלים, אגמים ומאגרי מים חדשים ויפים. יצאנו לטייל ולאתר את המסלולים המומלצים

זמן צפייה: 11:02

באחת, בזכות הגשמים העזים, נצבעה הארץ בגוונים של ירוק עז. מכל עבר מציפים נחלים חדשים את המישורים והגאיות ומפלים שיבשו - מחדשים את ימיהם. בסיור ברחבי הארץ ניתן למצוא מפלים, אגמים ומאגרי מים חדשים. ראשית, בביקור בשמורת הטבע עין פרת. שם בכל יום יוצאים ב 1,500 קוב מים מבין הסלעים לקניון המדברי המרהיב ומלא הצמחיה. אל הנביעה מצטרפים מי השטפונות שמתנקזים ממעלה ההר, החל מאזור נווה אילן ועד פסגת זאב. אסף צמח, מנהל השמורה: "המים יוצאים מהסלע, פה באמצע המדבר. פלא הבריאה".

"אפשר לראות על מצוקי הסלע שפני סלע, צבי ישראלי ואת כל המכרסמים הקטנים, כמו החדף. הוא נראה כמו עכבר קטן עם אף מאורך, הוא יצור נפלא. יש לנו כאן גם טורפים. הקרקל, הצבוע המפוספס. כמו כן, המון עופות מים, צופיות, שלדגים, כוורנים". סיפר צמח.

חדף
חדף | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הערב: המפלס הלאומי – האנשים שעוקבים מקרוב אחר גובה מי הכינרת

סוד האי הנעלם: האיש שמתעד בכל יום את עליית מפלס המים בכינרת

חברות התפלה שסיפקו מים לא תקינים – עשויות לזכות שוב במכרז

מפל
מפל | צילום: החדשות 13

30 ק''מ מהשמורה, במורד הדרך לכיוון ים המלח, יטבלו במים הקדושים האלה גם אלפי צליינים שיפגשו את מימי הנביעה באתר הטבילה השלישי בחשיבותו לנצרות - קאסר אל יהוד, המקום שבו על פי האמונה הנוצרית הוטבל ישו.

בהמשך, בביקור בנחל תנינים, שהאגדה מספרת שמקור שמו הוא בשני תנינים שהובאו לכאן ממצרים בימי קדם. האחרון שבהם נתפס בנחל לפני 108 שנים. אך האמת היא שמקור השם הוא בעיר פרסית שהייתה במקום בעבר, ונקראה קרוקודילופוליס.

המפלים המקסימים הללו הם בכלל מעשה ידי אדם. שני אגמי רז ששוכנים בין הרי הכרמל להרי צפון השומרון הם בעצם מאגרי מים מלאכותיים, שהוקמו על ידי חברי קיבוץ גלעד הסמוך. זאת, על מנת ליצור אגם ממי השיטפונות שזרמו השנה בכמויות אדירות. "כשרואים מרבדים כאלה ירוקים, זה פשוט יכול לגרום לנו לחייך מבפנים, לתת לאנשים הרגשה טובה שאנחנו נמצאים עכשיו במרחבים פתוחים, לא צפיפות, לא העיר - הנשמה פורחת.", אמר דודי ריימונד, חובב טיולים.