ארדן מגבה את המשטרה: "תפקידה לחקור גם נבחרי ציבור"

השר לביטחון הפנים אמר כי אינו מודאג מתפקודו של נתניהו במקביל לענייניו המשפטיים, והביע בו תמיכה. על תפקוד המשטרה ללא מפכ"ל קבוע: "היא מתעצמת מתחזקת ומתפקדת"

זמן צפייה: 13:14

בחירות 2020: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן גיבה הערב (שבת) את המשטרה, ברקע כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ חיים כץ. "למשטרה יש תפקיד בחברה דמוקרטית, שהיא צריכה להילחם בטרור ולהגן על המדינה – וגם לחקור לפעמים נבחרי ציבור, אבל אני נותן גיבוי לתפקיד הראשי של המשטרה, ומה לעשות שזה הגנה על שלטון החוק?", אמר.

עוד אמר כי הוא תומך בכהונת ראש ממשלה שנגדו הוגש כתב אישום. "החוק מאפשר לראש ממשלה תחת כתבי אישום להמשיך לכהן – כי יכול להיות שהוא ימשיך זכאי", אמר בריאיון למטה המרכזי. "ברור שיש לזה גם מגבלות, אבל מה שראש הממשלה מספיק ביממה, בני גנץ לא יצליח לעשות אף פעם. כשר אני מסתכל על היכולות וההישגים, אז עם כל המגבלות הוא עדיין טוב יותר למדינת ישראל".

עוד בחדשות 13:

סקר חדשות 13: גוש השמאל-מרכז מתחזק – ועומד על 59 מנדטים

יאיר גולן: הימין אחראי לגל הטרור; דיבורי הסיפוח הלהיטו השטח

בג"ץ דן בפסילת ח"כ יזבק מריצה לכנסת – ההחלטה בימים הקרובים

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן
השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן | צילום: החדשות 13

השר לביטחון פנים התעקש כי למרות שאין מפכ"ל קבוע, המשטרה מתפקדת כנדרש: "לממלא מקום יש את כל הסמכויות בדיוק כמו למפכ"ל. ניתן לראות את התפקוד של המשטרה בתגובות לניסיונות הפיגוע. המשטרה מתעצמת מתחזקת ומתפקדת".

ארדן תקף את הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, על רקע דוח מבקר המדינה בנושא חברת "המימד החמישי" בהתקשרותה עם המשטרה. החברה שנסגרה בשנה שעברה נוהלה על ידי ח"כ רם בן ברק, ובני גנץ היה יו"ר מועצת המנהלים של החברה, אך הם לא היו תחת חקירה בשום שלב.

"למרות הדוח הסופר חמור על החברה, לא מועברים לי המסמכים כי אולי תיפתח חקירה, ואי אפשר לבדוק את הסטנדרטים של ההתקשרות, אבל מצד שני לא נפתחת חקירה", טען ארדן. "ראוי שהציבור ידע אם גנץ ובן ברק תחת חקירה או לא".

Ff Pie Gushim
מפת הגושים נכון ל-7 בפברואר על פי סקר חדשות 13 | צילום: חדשות 13

מסקר חדשות 13 שפורסם אתמול עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום גוש השמאל-מרכז היה מתחזק ועומד על 59 מנדטים, לעומת גוש הימין עם 53 מנדטים. מפת הגושים לא כוללת את "ישראל ביתנו", אשר לפי הסקר עומדת על 8 מנדטים.

מהסקר עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, כחול לבן הייתה מקבלת 35 מנדטים, והליכוד - 33 מנדטים. הרשימה המשותפת מקבלת 14 מנדטים, רשימת העבודה-גשר-מרצ 10 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה 7 מנדטים כל אחת ורשימת ימינה עומדת על 6 מנדטים.