אדם מסרוגה, חברו של רותם הרוש שנרצח לפני כשנה ו-3 חודשים בבאר שבע, נפצע קשה באירוע הירי. הוא התעורר אחרי כמה חודשים, והפך לעד תביעה מרכזי כי נכח בתקרית. כעת המשפט בעיצומו, ולאחר שהגיע לדיון אחד הוא סירב להגיע לדיונים הבאים כי פחד מנקמה מצד הנאשם ברצח. מסרוגה נעצר בידי המשטרה - כי בפרקליטות חששו שאם לא יעיד התיק יקרוס וביקשו ממנו 200 אלף שקלים בערבות עצמית. אחיו אמר אמש (שבת) לחדשות 12: "הוא מפחד שהוא יעיד ואז ירצחו אותו".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"זה הזוי, הוא הקורבן, קיבל 4 יריות, היה מורדם ומונשם והוא עד והמשטרה עשתה ממנו כאילו הוא עבריין. הוא לא הגיע להעיד ובגלל זה עצרו אותו. זה ביזיון. בן אדם נכה עם טראומה קשה ששמו אותו בכלא עם אותו עבריין שניסה לרצוח אותו ושהוא אמור להעיד נגדו זה נשמע לך הגיוני? ממתי עוצרים בן אדם שמפחד לבוא להעיד?", הוסיף האח.

העד לניסיון הרצח בב"ש שנפצע ומצא את עצמו במעצר מלא
אדם מסרוגה - הפך לעד באירוע שבו נפגע בעצמו - ונעצר כי פחד להעיד

גם אחותו הגיבה לאירוע. "מדובר באטימות בלתי נתפסת, זה מעצר שווא של ממש. עד כמה זה סביר לשלול מאדם חירות כי לא הגיע לדיון במשפט רצח, שבו גם הוא קורבן? משהו פה שכח מי הקורבן", אמרה. גם אמו של העד סיפרה לחדשות 12 על התחושות הקשות ועל הגעגועים לבנה העצור: "אני שבורה וכואבת. הבן שלי מפחד לצאת מהבית ולהעיד ובגלל זה החליטו לשים אותו במעצר - זו מדינה נורמלית? אני לא ישנה בלילות מפחדת שיפגעו בו שם".

עו"ד נתנאל לגאמי
עו"ד נתנאל לגאמי

הפרקליטות: "זומן פעמיים אך לא התייצב"

לטענת המשפחה, העד ביקש מהמשטרה שילוו אותו לדיון השני, ומשסורב החליט להישאר בבית אמו. מחשש שהתיק יקרוס, החליטה הפרקליטות בצעד חריג להכניסו למעצר. הרצח אירע לפני כשנתיים בבאר שבע ובעקבותיו הוגש כתב אישום נגד אבירם זגורי בן ה-29 מבאר שבע בגין רצח חברו רותם הרוש במסיבת יום הולדתו ה-21

עו"ד נתנאל לגאמי מנהל מחלקת מעצרים בסנגוריה הציבורית מחוז דרום, שמייצג את מסרוגה יחד עם עו"ד אלכסי גלפגט מהסנגוריה הציבורית, אמר: "מדובר בשערוריה של ממש. לא יכול לעלות על הדעת שאדם חף מכל פשע ימצא את עצמו במעצר כי מפני שהוא חושש. במקרה הזה הדברים הרבה יותר חמורים, העד שחושש להעיד הוא עצמו קורבן העבירה".

תגובות

מפרקליטות מחוז דרום נמסר בתגובה: "מדובר בעד תביעה מרכזי שהיה עד לאירוע רצח, אשר בגינו הוגש כתב אישום חמור כנגד הנאשם המייחס לו עבירות רצח, ניסיון רצח ועבירות נוספות. העד זומן פעמיים למתן עדותו בבית המשפט, אך לא התייצב ולכן הוצאו נגדו צווי הבאה. אף לאחר מאמצים שהשקיעה המשטרה על מנת לאתרו והבאתו בפני בית המשפט, והפקדה כספית משמעותית מצידו של העד על מנת לשחררו מהמעצר ולהבטיח את התייצבותו לדיון הבא, לא הגיע העד להעיד במועד אליו זומן. בשל התנהלות זו, בוטלו ימי דיונים שלמים בהרכב פשיעה חמורה בבית המשפט המחוזי, שהיו מוקדשים אך ורק לשמיעת עדותו של העד.

"לאחר שהעד נעצר בפעם השנייה, קבע בית המשפט כי נוכח התנהלותו של העד, ועל מנת להבטיח את התייצבותו להמשך שמיעת עדותו, על העד להפקיד סכום מרתיע ומשמעותי בסך של 120,000 ש"ח, ובהחלטתו ציין בית המשפט כי "אין לעד אלא להלין על עצמו". כמו כן, באופן חריג ולאחר מאמץ מיוחד, קבע בית המשפט מועד מיוחד לשמיעת המשך עדותו של העד, תוך דחיית דיונים בתיקים חמורים אחרים בשל כך, וזאת על מנת למזער ככל הניתן את הפגיעה בעד".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען העד מעולם לא ביקש כל סיוע ממשטרת ישראל והתחמקותו מלהתייצב לדיוני בית המשפט הביאה להוצאת צו הבאה כנגדו עד שנעצר".