אחרי שלפני כשבוע פלסטיני זרק בקבוק תבערה על לוחמי מג"ב במהלך הפרת סדר בחברון ופצע באורח קל אחד מהם, היום (שבת) נודע לחדשות 12 כי הוא נעצר והועבר לחקירה של גורמי הביטחון. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

תיעוד מהאירוע שהתרחש בכיכר השוטר בחברון ושצולם על ידי תושבי המקום מראה כיצד זה התפתח במהלך הפרת סדר שלב אחרי שלב. בסרטון הקצר נראים שני לוחמים של משמר הגבול כשהם רצים לכיוון מסוים, ולפתע בקבוק התבערה מושלך לעבר אחד מהם ופוגע בפניו ובגופו. 

קצין מג"ב נפגע מבקבוק תבערה בחברון

בשלב זה מסתיים הסרטון ואי אפשר לראות מה התרחש מאז ואילך, אבל לאחר זמן קצר דווח שהלוחם נפצע באורח קל בלבד ולא נזקק לטיפול רפואי.  

מהמשטרה נמסר כי לוחמי מג"ב הוזעקו אז לפיזור עשרות מתפרעים פלסטינים אשר יידו אבנים בחברון. הלוחמים ביצעו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ובמהלך ניסיון להדוף את המתפרעים ולפזרם הושלך בקבוק תבערה לעבר קצין מג"ב. הקצין לא נזקק לטיפול רפואי. המתפרעים פוזרו והשגרה חזרה למקום. 

אתמול אחרי הצוהריים נפצעו שתי לוחמות מג"ב באורח קל מיידוי אבנים ובקבוקי תבערה במהלך פעילות בכפר עזון שבשומרון. השתיים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. במקביל, צעיר פלסטיני נהרג מירי כוח צה"ל בטול כרם. 

ממג"ב נמסר בתגובה לתקרית בכפר עזון כי הכוח פעל בכפר "במטרה להשיב את הסדר", בעת שמאות פלסטינים התפרעו במקום. ממשמר הגבול נמסר עוד כי הם "פועלים בנחישות ובתקיפות אל מול הפרות הסדר ביהודה ושומרון במטרה לאכוף את החוק ולשמור על ביטחון האזרחים".

בשבוע שעבר אירעו מספר חריג של אירועים ביטחוניים: חיילות מג"ב שנפצעו בעזון, חיילי גולן שנפצעו בפיגוע דריסה בירושלים, חייל מג"ב שנפצע בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים וחייל שנפצע בפיגוע ירי סמוך לדולב