'טיש השוקולד' ובחירות

'האדמו"ר התימני' מדבר לראשונה; הראיון המלא

המקובל, הרה"צ רבי אבנר עפג'ין, הפך בשנים האחרונות לאחת הדמויות המוכרות בעולם החסידי, הוא הפך לאדמו"ר של חסידים רבים מאירופה וארה"ב, כעת הוא מדבר לראשונה (חסידים, אנ"ש)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אריאל ליבא)

המקובל, הרה"צ רבי אבנר עפג'ין, הפך בשנים האחרונות לאחת הדמויות המוכרות בעולם החסידי, הוא הפך לאדמו"ר של חסידים רבים מאירופה וארה"ב, כעת הוא מדבר לראשונה בראיון בלעדי ל'כיכר השבת'.

איך קרה שרב ומנהיג של אנשים שמשתייכים לקהילת תימן הפך לאדמו"ר עם חסידים רבים, בהם חסידים מארה"ב ומאירופה שדוברים את שפת האידיש, שפה שהרב כלל לא מדבר?

"למעשה בפעם הראשונה שהייתי בארה"ב אמרתי להם שאני מוכן שידברו בשלוש שפות, אנגלית, לשון הקודש, ואידיש, ואף ציינתי שאני אדבר בלשון הקודש משום שאני לא דובר אנגלית, וגם לא אידיש, ואנחנו משתדלים שהלב ידבר, ואת הלב כולם מבינים, וזאת הדרך שלי".

אנחנו כספרדים לא רגילים לראות חסידים עם 'שטריימלאך' יושבים אצל רב ספרדי, איך החלה התופעה?

"זה התחיל אצל זוג תושבי ארה"ב שלא היו להם ילדים וערכתי עבורם תפילה מיוחדת עם עוד ציבור שאספתי לצורך כך, ולאחר 17 שנה הם נושעו, ושם הכול התחיל".

הרה"צ רבי אבנר עפג'ין בראיון ל'כיכר השבת'

ייתכן שהם מגיעים אל הרב גם כדי לקבל קצת נחמה, משום שכידוע גם הרב חיכה הרבה שנים לילד?

"לי לא היו ילדים 11 שנים, ומדובר באמת בדבר קשה מאד, שרק מי שחווה אותו, מסוגל להבין אנשים אחרים שנמצאים במצב דומה.

"אני שהייתי בן בית אצל הרב מרדכי שרעבי, ולאחר שהטיפולים שעברנו לא צלחו, הוא יעץ לי ללכת לקברו של שמואל הנביא, וככה החל המנהג של עריכת תיקון מיוחד לחשוכי בנים בקבר שמואל הנביא".

מה מיוחד ביום כיפור שכולם מגיעים לשהות אצל הרב?

"הרש"ש כותב שביום הזה התפילה בוקעת ועולה ללא שום דבר שיעצור את התפילות".

הרה"צ רבי אבנר עפג'ין בראיון ל'כיכר השבת'

ובאיזה נוסח הרב מתפלל כשלא מעט מהמתפללים הם חסידים?

"הסידור שאני מתפלל בו הוא בנוסח הרש"ש, וההיגוי בתימנית, והבנים שלי אומרים את הסליחות בנוסח ספרדי, ואת תפילת הפרנסה אנחנו נותנים לאשכנזים על מנת שיצליחו ויתמכו עבור המוסדות.

"מדובר בשילוב מדהים שבו אפשר לראות חסיד סאטמר עם 'שטריימל' יושב ליד דתי לאומי, ואף אחד לא רואה את זה כסתירה".

מאיפה נולד הרעיון של 'טיש השוקולד'?

"הרעיון נולד מתוך זה שאני אוהב את הבנים שלי מאד, ובמקום להעניק להם מאכלים שנוהגים לאכול אותם ב'טיש' כדוגמת קוגל וכו', אני מעניק להם מאכל מתוק".

כשהרב רואה מה קורה במדינה בנושא הבחירות והמשבר הפוליטי, מה הרב חושב על זה?

אני חושב שזה מראה לנו שמי שצריך לעשות את השלום האמיתי זה המשיח, ולא מנהיג כזה או אחר, ומה שקורה כאן בשנה האחרונה מצביע בהחלט על סימני משיח, ואני חושב שחשוב לתת את הכוח לחרדים, למרות שאני אישית לא מצביע, אבל חשוב שלחרדים יהיה כוח, וכדאי להרבות בלימוד התורה ובתפילה".

הרה"צ רבי אבנר עפג'ין בראיון ל'כיכר השבת'

יש נושא חשוב מאד שמטריד הורים רבים, וזה נושא החינוך, שמעיק מאד על רבים. מה העצה של הרב לאבא ולאמא?

"לפעמים הילדים נופלים לכל מיני מקומות, ולנו ההורים אסור להתנתק מהם, אפילו שזה לא נעים לפעמים. בסופו של דבר העולם יצר המון פיתויים ועל פי רוב ילד שתועה, לא עושה זאת בגלל אידיאולוגיה מסוימת, ולכן מה שצריך לעשות זה לחבק, משום שאין מוצא אחר.

מה הרב חושב על מה שקורה כאן בחודשים האחרונים בנושא התגברות חילולי השבת?

"אני חושב שמעט אור דוחה הרבה מן החושך. אני עוסק בקירוב כבר הרבה שנים, ואני חושב שרוב הציבור מתנגד לזה, והתפקיד שלנו זה לקרב את האנשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר