נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ניצב תחת ביקורת חריפה בארצו בעקבות "מסע הנקמה" שפתח לאחר שהסנאט זיכה אותו ממשפט ההדחה. שעות לאחר שהודיע על פיטורי שני בכירים, הקצין בדרגת סגן אלוף ששימש כמומחה המוביל בנושא אוקראינה בבית הלבן, והשגריר שהעידו נגדו במשפט - הוא פרסם הודעת תגובה בטוויטר וטען: הקצין פוטר כי הוא לא היה טוב בעבודתו, אני בכלל לא מכיר אותו.

 לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"הפייק ניוז ממשיכים לדבר על 'הקצין' וינדמן כאילו שעליי לחשוב עד כמה נפלא הוא היה. למעשה, אני לא מכיר אותו, לעולם לא דיברתי איתו ומעולם לא נפגשנו (אני לא מאמין!) אבל, הוא היה מאוד לא צייתן ודיווח על שיחות 'מושלמות' באופן לא נכון עם עשרות דיווחים מחרידים למפקח עליו, האיש שדיווח לו ואמר בפומבי שלוינדמן היו בעיות בשיפוט, בשרשרת הפיקוד ובמידע שהודלף. במילים אחרות - החוצה", כתב טראמפ.

פיטוריהם של השניים עוררו סערה בארה"ב, בעיקר בשל החשש מפני נקמה של נשיא מכהן נגד גורמים רשמיים שעדיין בתפקיד. ב-CNN כינו את המהלך "אצבע משולשת" של טראמפ לאנשים שהעזו להעיד נגדו בסנאט.

סגן אלוף אלכסנדר וינדמן פוטר אמש מתפקידו. "אין שום ספק במוחו של אף אמריקני מדוע האיש הזה סיים את עבודתו", אמר פרקליטו של הקצין האמריקני הבכיר. "הוא התבקש לעזוב כי הוא אמר את האמת". שעות לאחר מכן הודיע שגריר ארה"ב באיחוד האירופי, דונלד סנדלנד, כי טראמפ מתכנן להיפטר גם ממנו. "נאמר לי היום כי הנשיא מתכוון להחזיר אותי לארה"ב באופן מיידי", מסר סונדלנד, לשעבר מקורב לטראמפ שהעיד במשפט ההדחה כי הנשיא התנה סיוע לאוקראינה בתמורה לחקירת יריבו הפוליטי.

לדברי גורם המעורה בפרטים, היועץ וינדמן יועבר למחלקת ההגנה בממשל האמריקני. בנובמבר האחרון, התבקש וינדמן להעיד לפני הקונגרס וסיפר כי הנשיא טראמפ הציב לנשיא האוקראיני ולודימיר זלנסקי בקשה חריגה ולא הולמת: לחקור את בנו של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, וכן לחקור תיאוריית קונספירציה לפיה אוקראינה - ולא רוסיה – היא שעומדת מאחורי הפגיעה בטוהר הבחירות של 2016. "לא האמנתי למה שאני שומע", אמר אז. כשנשאל אם הוא חושש לתפקידו, השיב: "אני אהיה בסדר, אני אומר את האמת".

השבוע זוכה טראמפ בהליך ההדחה בסנאט, לאחר שהורשע בקונגרס. הסנאטורים הצביעו נגד זימון עדים או הגשת ראיות חדשות. כשנשאל אם בכוונתו לפטר את וינדמן, השיב טראמפ לעיתונאים: "אני לא מאוד מרוצה ממנו. אתם חושבים שאני אמור להיות מרוצה ממנו?".