חייל בצבא תאילנד החל במסע ירי והרג לאחר שיצא מבסיסו עם נשק אוטומטי, כך נמסר אמש (שבת) מהמשטרה המקומית. לפי דיווחים, החייל ירה במספר רב של בני אדם בקניון בעיירה הסמוכה לבירה בנגקוק ואז התבצר עם בני ערובה במרתף - ולפחות 21 בני אדם נהרגו. החייל העלה את מסע הירי לרשתות החברתיות והעביר את המתרחש בשידור חי. חשבון הפייסבוק שלו נחסם, כוחות הביטחון במדינה פרצו לקניון, איש ביטחון נהרג במהלך הפשיטה ומאות בני אדם נמלטו מהמקום. לבסוף, נורה למוות על ידי כוחות המשטרה, שחילצו את 8 בני הערובה הנותרים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לפי המשטרה, החייל בן ה-32 גנב רכב מהבסיס הצבאי בו שהה ולאחר מכן יצא לעיר קוראט שנמצאת כ-250 ק"מ מצפון-מערב לבנגקוק כשהוא יורה כבר בדרכו. כשהגיע לעיר, נכנס לקניון והחל לירות על העוברים ושבים שם, וכעת הוא מתבצר עם בני ערובה במרתף של מרכז הקניות. המשטרה המקומית סגרה את הקניון ואת הרחוב הסמוך כדי לנסות לעצור אותו. ככל הנראה, גם הנשק שבעזרתו ביצע את הירי - נלקח מהבסיס שבו הוא משרת. 

עם פתיחת מסע הירי, החייל שידר את הנעשה בחשבון הפייסבוק שלו בשידור ישיר, וגם שינה את תמונת הנושא (קאבר) לתמונה של כלי נשק - כל זאת תוך כדי המעשה. הוא הצליח לתעד את הנעשה כשעה - עד שהחשבון שלו נחסם על ידי פייסבוק.

הקניון בו התבצר החייל (צילום: CNN)
הקניון בו התבצר החייל | צילום: CNN

משתמשים ברשתות החברתיות הספיקו לתעד את הפוסטים האחרונים שכתב: "האם אני צריך להיכנע?" וזמן קצר לאחר מכן הודיע: "כבר הפסקתי". לפי ההערכות הסיבה שבגינה יצא למסע ההרג הזה הוא סכסוך כספי על קרקעות.

מסרטונים שעלו ברשתות החברתיות מחוץ לקניון רואים כיצד עוברי אורח תופסים מחסה באזור החניה, כשברקע רעש של יריות. הרשויות בתאילנד טרם הודיעו אם היורה נתפס. על פי הרשויות המקומיות, איש ביטחון נהרג ושניים נוספים נפצעו במהלך הפשיטה על הקניון בו התבצר החייל, כך עלה מניין ההרוגים ל-21 בני אדם. כוחות המשטרה ירו בו למוות בקניון, וחילצה את 8 בני הערובה שנותרו, חלקם נפצעו.