Skip to content

טיבי: הנדל גזען לבן

דברי ח"כ יועז הנדל כי הערבים במדינות ערב "לא הגיעו לשלב האבולוציה שבו יש זכויות אדם", עוררו כצפוי זעם רב בקרב חברי הרשימה המשותפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת ויו"ר סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי תקף היום (שבת) בכנס בחירות בשפרעם את  ח"כ יועז הנדל מכחול לבן וכינה אותו גזען לבן נגד ערבים ומזרחיים כאחד. "הנדל הוא לא טרזן", אמר טיבי, "הנדל הוא הג'ונגל". דבריו של טיבי הגיעו בעקבות סערה שעוררו דברי הנדל בראיון שהעניק לעיתון הארץ ובו צוטט כשענה לשאלה ואמר כי הוא "חושב שהתרבות הערבית מסביבנו היא הג'ונגל. יש שם הפרה בוטה של כל אחת מזכויות האדם שאנחנו מכירים בעולם המערבי. הזכויות האלה אפילו לא צמחו שם. הם לא הגיעו לשלב האבולוציה שבו יש זכויות אדם".

צילומים: אחמד טיבי מתוך סדטון ווידאו, יועז הנדל - תמונת יח"צ
צילומים: אחמד טיבי מתוך סדטון ווידאו, יועז הנדל – תמונת יח"צ

"אני מת על פיירוז ועל הדרבוקה בשירי אום כולתום וקרוב לוודאי שהנדל מאזין לווגנר בכל פעם שמגף הכיבוש דורס את הפלסטינים נטולי זכויות האדם בגלל אותה תרבות מערבית המעודדת התנחלויות , נישול וסיפוח. אני בז להשקפת העולם שלו ושל חלק מחבריו המאמינים בעליונות היהודים", אמר טיבי בהקשר לכך.

דבריו הוצאו מהקשרם? (צילום הקטע מעיתון הארץ)
דבריו הוצאו מהקשרם? (צילום הקטע מעיתון הארץ)

גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה לא נותר אדיש לדברי יועז וצייץ: "אם יש משהו שמפריך את תיאוריות העליונות האירופאית של הנדל, זה הבורות וחוסר תרבות שהוא הפגין בראיון ב'הארץ'", "תמיד אעדיף את העוד של קסבג׳י על הקונצרטים של וגנר, ואני גם יכול להעביר לחצוף הזה שיעורים על באך", צייץ עודה.
הנדל עצמו מיהר לצייץ, בערב שבת וטען שדבריו לא הובנו כהלכה: "יש בישראל אלף צבעים וגוונים, טוב שכך. בסוף החזון הוא עם אחד ולא חלוקה לעדות. יום אחד זה יקרה. אני מאמין בזה. חבל שיש מי שרוצה לפלג אותנו לצרכי קמפיין. אגב (אני) מתחבר יותר לדרבוקות פחות למוזיקה קלאסית. שבת שלום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן