שלח על דבריו של הנדל: "התבטאות אומללה שלא משקפת את כחול לבן"

חבר הכנסת עופר שלח התייחס ל"ריאיון הדרבוקות" של חברו לרשימה יועז הנדל ותקף אותו: "טוב היה לולא נאמרו הדברים שלא משקפים בדבר את רוחה של המפלגה"

זמן צפייה: 01:07

עימות בכחול לבן: חבר הכנסת עפר שלח תקף היום (שבת) את חברו למפלגה יועז הנדל בעקבות "ריאיון הדרבוקות", ואמר: "דבריו של הנדל הם התבטאות אומללה, שטוב היה לולא נאמרה ואינה משקפת בדבר את רוחה של כחול לבן". את הדברים אמר באירוע "שבתרבות" שהתקיים במועצה האזורית בני שמעון. כאמור, בריאיון לעיתון "הארץ" אמר הנדל כי "יש מי שהגיעו לכאן עם מנטליות של קונצרט בווינה ויש ממש הגיעו עם מנטליות של דרבוקות".

ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, גינה גם הוא את דבריו של הנדל, וכינה אותו "גזען לבן נגד ערבים ומזרחים כאחד". "הנדל הוא לא טרזן, הנדל הוא הג'ונגל. אני מת על פיירוז ועל הדרבוקה בשירי אום כולתום, וקרוב לוודאי שהנדל מאזין לווגנר בכל פעם שמגף הכיבוש דורס את הפלסטינים נטולי זכויות האדם, בגלל אותה תרבות מערבית המעודדות התנחלויות, נישול וסיפוח. אני בז להשקפת העולם שלו ושל חלק מחבריו המאמינים בעליונות היהודים". את הדברים אמר בכנס בחירות שנערך היום בשפרעם.

עפר שלח באירוע שבתרבות במועצה האזורית בני שמעון
עפר שלח באירוע שבתרבות במועצה האזורית בני שמעון | צילום: חדשות 13

ח"כ איציק שמולי, מרשימה העבודה-גשר-מרצ, התייחס לדברים של הנדל: "אני מכיר את הנדל וחלוק עליו בנושאים רבים. גזען הוא לא, אבל חייבים להבין שאותה ההשטחה ל'מנטליות הדרבוקות' היא שהביאה להשתקת ההיסטוריה והתרבות שלנו ורידדה אותה לכדי הערת שוליים של הסיפור המרכזי. כילד זה גרם לי להתבייש ואני רוצה שנלמד לבנות נרטיב לאומי וחברתי רחב ועמוק יותר".

מפלגת הליכוד התייחסה לדבריו של הנדל, וצייצה אתמול: "יועז הנדל הוא גרבוז של 2020. הוא מתייחס למצביעי הליכוד כ״מנטליות של דרבוקות״. זה היחס שלו לאנשים שחזרו הביתה, לארץ ישראל, עם תרבות עשירה ומפוארת. שיתבייש!".

"כחול לבן כמו זיקית; נתניהו אומר משהו, גנץ ישר אומר את אותם דברים"

חבר הכנסת עמר בר-לב, מרשימת העבודה-גשר-מרצ, השתתף באירוע "שבתרבות" בגבעתיים, ותקף את מפלגת כחול לבן: "לצערי כחול לבן מתנהגת כמו זיקית ומחליפה צבעים לפי האווירה שנשמעת. נתניהו אומר דברים לא אחראיים על סיפוח חד צדדי וגנץ ישר אחריו אומר את אותם דברים. האחריות שלנו היא שצבעה של אותה זיקית לאחר הבחירות, הצבע שלה יהיה כחול ולא אפור".

כמו כן התייחס בר-לב לפיגועים שאירעו בימים האחרונים: "גל הטרור הנוכחי הוא תוצאה ישירה של ההכרזות הלא-אחראיות של נתניהו, שטען כי הוא הולך לספח חלקים ביהודה ושומרון". "הימין בפאניקה, כי נשיא ארה״ב אמר לנו שהפתרון היחיד הוא מדינה פלסטינית החיה בשלום לצד ישראל", הוסיף.

עומר בר-לב באירוע שבתרבות בגבעתיים
עומר בר-לב באירוע שבתרבות בגבעתיים | צילום: חדשות 13

באירוע שבמועצה האזורית בני שמעון, ח"כ עפר שלח התייחס גם לתוכנית המאה האמריקנית ותקף את הכוונה לספח שטחים: "תוכנית טראמפ יוצרת בסיס להסכם בינינו לבין הפלסטינים ומדינות האזור, וצעדים חד צדדיים יסכנו את האפשרות להגיע להסכם כזה. ההצהרות הריקות של נתניהו על סיפוח, שכול תכליתן היא הישרדות פוליטית, מסכנות את שיתוף הפעולה הביטחוני עם הרשות הפלסטינית, שכשדברי ראשי מערכת הביטחון מציל חיי ישראלים".

"כבר יותר מעשר שנים שנתניהו מוכר לתושבי עוטף עזה מילים ריקות והבטחות שווא, בעודו נמנע מכל מעשה שישנה את המציאות הבלתי אפשרית שבה הם חיים. במקום להנהיג מדיניות תגובה תקיפה, ובצידה מהלך איזורי שיציג לתושבי עזה אפשרות לחיים אחרים, ביבי משלם פרוטקשן לחמאס ומחזק אותו, מתוך חולשה וכדי להחליש את הרשות הפלסטינית".

ח"כ אלי אבידר, ממפלגת ישראל ביתנו, השתתף גם הוא באירוע "שבתרבות" במועצה האזורית, במהלכה תקף את ראש הממשלה: "נתניהו גיבור בסרטונים וחלש במציאות. העוטף בוער והוא משלם דולרים לטרור, מבטיח הבטחות בוושיניגטון ולא מסוגל לקיים. הכלכלה קורסת והוא מעביר מיליארדים לאלה שלא משרתים וגם בחיים לא ישלמו מיסים. ישראל-ביתנו תתחזק בבחירות, תכבה את הסרטונים בפייסבוק ותתמודד עם האתגרים".