בין מילות גנאי לקריעת הנאום: היחסים המורכבים של טראמפ ופלוסי

הקשר של נשיא ארה"ב עם יו"ר בית הנבחרים לא תמיד היה כה מתוח, אך מאז שהיא הודיעה על פתיחת הליך ההדחה נגדו - הכול השתנה. פלוסי יודעת בדיוק איך להרגיז את הנשיא - וגם הוא לא נשאר חייב

זמן צפייה: 03:06

השבוע מסר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את הדין וחשבון השנתי של נשיא אמריקני לאומה שלו, נאום מצב האומה. אבל מהנאום הזה - ייזכר רק רגע אחד, שלא שמור לטראמפ אלא לאישה שיושבת מאחוריו - יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי. כדי להמחיש את מה שחשבה על נאומו של הנשיא, שהיה לתפיסתה פלגני ושקרי, היא קרעה אותו לגזרים.

יומיים אח"כ היא הוסיפה הסברים נוספים לקריעת הנאום, כשהיא לא חוסכמת מילות גנאי. גם טראמפ מצדו לא נותר חייב, ואמר עליה כי "היא אדם נוראי". פלוסי, שתחגוג יום הולדת 80 בחודש הבא, יודעת בדיוק מה מרגיז את טראמפ והיא עושה הכל, ובהצלחה, כדי להיכנס לו למתחת לעור.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נאום מצב האומה: טראמפ סירב ללחוץ יד לפלוסי – שקרעה את נאומו

טראמפ לאחר זיכויו בסנאט: "זה היה הליך מרושע ומושחת"

הסתיים הליך ההדחה: הסנאט זיכה את הנשיא טראמפ

יו''ר הקונגרס האמריקני, ננסי פלוסי, קורעת את מילות נאום טראמפ
יו''ר הקונגרס האמריקני, ננסי פלוסי, קורעת את מילות נאום טראמפ | צילום: רויטרס

אך לא תמיד היו יחסיהם של טראמפ ופלוסי כה גרועים. אבל מרגע שהודיעה על פתיחת הליך ההדחה, הכול השתנה. בשנה שעברה פלוסי מחאה לנשיא כפיים בצורה שנתפסה מתריסה ומלגלגת, והשנה היא שכללה את התגובה.

פלוסי גם מאוד לא אהבה את ההפקה שהביא איתו טראמפ לבית שהיא מופקדת עליו – בית הנבחרים. הרגיזה אותה במיוחד הענקת מדליית החירות הנשיאותית לראש לימבו, שדר רדיו ימני שבעיניה מסית כבר עשרות שנים נגד הדמוקרטים. אבל זו לא הייתה המדליה החשובה של השבוע. הפרס הגדול של טראמפ היה הזיכוי הידוע והצפוי מראש במשפט ההדחה. אבל טראמפ כמו טראמפ הוכיח שהוא לא למד שום דבר מפרשת "אוקראינה-גייט", והוא ממשיך בנתיים לנהל את המלחמה שהייתה ולא את זו שבפניה הוא ניצה – הבחירות הקרובות.