רשויות הבריאות בתאילנד הודיעו הלילה (שבת) על 7 מקרים נוספים של בני אדם שנדבקו בווירוס הקורונה – שממשיך להתפשט במרץ באזור. בין הנדבקים שלושה אזרחים תאילנדים שמעולם לא ביקרו בסין, וכן ארבעה אזרחי סין שהגיעו למדינה. בסין עדיין מתקשים להשתלט על המגפה: 19 מקרים חדשים אותרו בקרב אזרחים זרים, הלילה מת אזרח אמריקני ששהה בעיר ווהאן בזמן ההתפרצות. מניין ההרוגים בסין הגיע ל-722 בני אדם.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

המקרים החדשים שאושרו רשמית הלילה בתאילנד העלו את מניין הנדבקים במדינה ל-32 בני אדם. תאילנד נחשבת למקום הנגוע ביותר בעולם מחוץ לסין. במדינה עדיין מנסים לבודד את הנדבקים וכן את אלה שבאו במגע עמם, בניסיון להביא לצמצום ההידבקות בקורונה. "כל השבעה נמצאים בבית החולים", נמסר. אחד מהנדבקים היה חלק מקבוצה של אזרחים סינים שנמלטו מהעיר ווהאן. שניים נוספים עבדו עם תיירים בתאילנד.

במקביל הלילה, אזרח אמריקני בן 60 שאובחן לאחרונה כחולה בקורונה מת בבית החולים בעיר וואהן, כך נמסר משגרירות ארה"ב בבייג'ין. מדובר במוות ראשון של חולה אמריקני בעולם. 17 אזרחים זרים נוספים נמצאים בבידוד בסין, לאחר שנדבקו בנגיף.

ההיערכות לנגיף הקורונה שמתפשט בתאילנד (צילום: רויטרס)
היערכות בתאילנד | צילום: רויטרס

מזכיר המדינה מייק פומפאו: "נעביר 100 מיליון דולר כסיוע"

עד עתה מתו מהנגיף יותר מ-700 בני אדם בסין, ויותר מ-34 אלף בני אדם נדבקו – כך על פי המספרים שמדווחים על ידי הרשויות בסין בלבד. רק אתמול הודיעו בסין על מאות בני אדם חדשים שאותרו כנדבקים במחלה במרכז סין. 

ארצות הברית מוכנה להעביר 100 מיליון דולרים כדי לעזור לסין ומדינות נוספות עם ההתמודדות נגד נגיף הקורונה, כך הודיע מזכיר המדינה מייק פומפאו. "הסיוע מראה את המחויבות העמוקה של ארצות הברית ביצירת תגובה להתפרצות הנגיף", אמר. מרבית הכספים הגיעו מהמגזר הפרטי האמריקני.