בסוף שנות ה-90 ענת אלימלך הייתה ההבטחה הגדולה של עולם הבידור הישראלי. מי שהתחילה כדוגמנית, השתתפה בתחרויות יופי וכיכבה על שערים, הפכה למנחה ולכוכבת ילדים. אם הייתה חיה היום, ענת בת ה-46 הייתה בוודאי אחת מהנשים המוכרות והמצליחות ביותר בישראל, אבל בגיל 23 בלבד חייה נגדעו כשהיא נרצחה על ידי מי שהיה בן זוגה, דוד אפוטה, שהתאבד לאחר שירה בה. לקראת שידור חלקו השני של סרט הדוקו-דרמה הטלוויזיוני "ענת אלימלך - הילדה הכי יפה בירושלים" (ראשון ב-21:15, קשת 12) בכיכובם של אגם רודברג ורוי מילר, צללנו בחזרה לסיפורה של ענת.

>>צפו בחלקו הראשון של סרט הדוקו-דרמה "ענת אלימלך – הילדה הכי יפה בירושלים"

אלימלך נולדה וגדלה בירושלים. היא הכירה את אפוטה, פרוד ואב לשני ילדים שעבד אז כמעצב שיער כשהייתה בת 16. אחיה של ענת, ניר אלימלך, סיפר בראיון לגלית ואילנית בחודש אוקטובר האחרון על מערכת היחסים בין השניים: "האמנו לה שזה יחזיק מעמד. הוא באמצע שנות חייו הבוגרים והיא נערה בת 16, הפער גדול מאוד. היא חווה איתו דברים שנערה לא חווה עם בן זוג בגילה".

במהלך שירותה הצבאי, השתתפה אלימלך בתחרות מלכת היופי של שנת 1993 ולאחר מכן בתחרות היופי העולמית מיס אינטרנשיונל. ההצלחה שלה בתחום הדוגמנות הביאה אותה לנסות את מזלה גם בתחום המשחק. היא השתתפה בשעשועון "גלגל המזל" בערוץ 2 בהנחיית ארז טל, כיכבה בפרסומות והשתתפה בקלטות ילדים. בעקבות ההצלחה הרבה לה זכתה, ענת אף לוהקה לפסטיגל של שנת 1997.

בתקופה זו מערכת היחסים בינה לבין אפוטה עלתה על שרטון. השניים קינאו זה לזו, מה שהוביל לבסוף לפרידתם. "ענת כבר עזבה אותו, והוא אפילו איים שהוא יתאבד אם היא תעזוב אותו. זה תהליך שהתחולל בתוכו", סיפר אחיה ניר על הקשר ההרסני בין השניים, שנמשך כשבע שנים.

שמלות לזכר ענת אלימלך ז"ל (צילום: החדשות)
צילום: החדשות

ב-2 בדצמבר 1997 נמצאה אלימלך ללא רוח חיים בדירתו של אפוטה בירושלים. גופתו נמצאה מוטלת לידה. לפי מיקומו של האקדח בזירה, נקבע במכון לרפואה משפטית בתחילה כי אלימלך היא זו שירתה באפוטה ולאחר מכן התאבדה, אך לאחר מאבק שניהלו בני משפחתה, במשטרה הודו בטעות והודיעו כי אפוטה הוא זה שרצח אותה ולאחר מכן שם קץ לחייו. במשטרה חשדו שאחיו של אפוטה הגיעו לזירה לפני כוחות המשטרה והזיזו את האקדח אל עבר גופתה של אלימלך כדי להסיר ממנו את האשמה. למרות זאת, התיק נגדם נסגר מחוסר עניין לציבור.

רוי מילר בתפקיד דוד אפוטה (צילום: צילום מסך קשת 12)
אגם רודברג בתפקיד ענת אלימלך ז"ל | צילום: צילום מסך קשת 12

"ראינו את הסימנים, אבא שלי הלך למשטרה פעמיים ופעמיים סגרו את התיק", סיפר אחיה של ענת בראיון. "ביום שענת הבינה שהיא לא רוצה לחיות בצורה הזו עם דוד כי הוא מצר את צעדיה ושמערכת היחסים הזו פוגעת בה לא רק נפשית אלא גם פוגעת לה בקריירה, היא החליטה לעזוב. מפה זה התגלגל לצד שלו. תחושת הנטישה, הפגיעה חוללו בתוכו כל מיני דברים שהובילו לרצח".

הערב ייחשף הסיפור שמעולם לא סופר על מערכת היחסים שהסתיימה בטרגדיה. באמצעות ראיונות עם קרוביה של ענת ושחזור דרמטי בכיכובם של אגם רודברג בתפקיד ענת אלימלך ורוי מילר בתפקיד דוד אפוטה, נגלה מה באמת במערכת היחסים שהובילה לטרגדיה.