מ' מנס ציונה היה באמצע הקניות בסופר ביום שישי, כשקיבל טלפון ממספר שלא הכיר. בצידו השני של הקו הייתה הילה בן ישי, בעליו של אתר האינטרנט "הרמוסה" להלבשה תחתונה, שהתקשרה לשאול אותו שאלה משונה.

"היא שאלה אותי אם ביצעתי בשעה שלוש לפנות בוקר קניות ב-2,000 שקל באתר שלה – חזיות, תחתונים, בגדי ים, בגדי גוף", הוא מספר בשיחה עם mako, "הייתי בהלם, בשוק, מה לי ולדבר הזה בכלל?"

מ' הבין בדיוק מה קרה. "התברר שמישהו גנב את תעודת הזהות וכרטיס האשראי שלי כדי לבצע את ההזמנה הזו", הוא מספר, והוא לא היחיד שנפל בפח. יותר מעשרה אנשים מרחבי הארץ גילו שהתבצעו רכישות באתר "הרמוסה" עם כרטיס האשראי שלהם, למרות שמעולם לא ביקרו באתר.

"אני מגלה פתאום שמישהו רכש בשמי חזיות, תחתונים, ואפילו אין לי חברה", סיפר אחד מהם לבן ישי, שמפעילה את האתר ביחד עם בעלה, "אני לא מבין איך השתמשו בשמי, בכרטיס האשראי ובתעודת הזהות שלי ללא רשותי".

מתברר שבחודש האחרון כנופיית נוכלים ביצעה הזמנות של מאות אלפי שקלים באתרי הלבשה תחתונה בארץ ובעולם, לאחר שהצליחו להשיג את פרטיהם האישיים של מאות אנשים, כולל מספר טלפון, תעודת זהות ומספר כרטיס אשראי – והחליטו לחגוג על חשבונם של בעלי האתרים ובעלי הכרטיסים.

בן ישי טוענת כי בשבועיים האחרונים נתקלה בלפחות עשרה מקרים שבהם נוכלים עקצו בעלי כרטיסי אשראי, והזמינו על חשבונם פריטים באתר שלה. "אותם אנשים אפילו לא ידעו שעקצו אותם", היא מספרת, "הם היו מופתעים כשהתקשרתי, לא האמינו שמישהו הזמין על חשבונם".

תדפיס הרכישות מתוך האתר (צילום: הילה בן ישי)
תדפיס הרכישות מתוך האתר | צילום: הילה בן ישי

אלא שלדברי בן ישי, בעוד שחברות האשראי זיכו את אותם אנשים, הרי שהיא הפסידה עשרות אלפי שקלים, לאחר שהחשודים בעוקץ קיבלו סחורה מבלי שאיש ישלם עליה. "אני זו ששילמה את המחיר, כי הנוכלים חוגגים על הסחורה שהזמינו על חשבון אותם אנשים", היא אומרת, "אותי אין מי שיפצה על הנזק הכספי שנגרם לי מהעוקץ הזה, וכל יום אני מגלה עוד ועוד מקרים. זה הזוי".

בן ישי הגישה תלונה בתחנת משטרת באר שבע, מתוך תקווה שיאתרו את החשודים בעוקץ, כדי שתוכל לתבוע אותם בתביעה אזרחית, אבל לא הסתפקה בזה. בן ישי שכרה חוקר פרטי כדי לאתר את החשודים. לתדהמתה, היא גילתה שמאחורי העוקץ עומדות שלוש צעירות מצפון הארץ. כדי לזהות את השלוש, התקשר החוקר הפרטי לאחת מהן, אמר לה שיש עבורה חבילה נוספת של פריטי הלבשה תחתונה שלא קיבלה. במקום חזיות ותחתונים, הוא הכניס פנימה עשרות בצלים. כשהגיע למקום שבו היה אמור למסור לה את החבילה, הוא תיעד את המכונית בה נסעו שלוש הצעירות, ומסר להן את החבילה.

"הכול מתועד, כולל מספר הרכב שלהן", אומרת בן ישי, "אני מקווה שהמשטרה תאתר אותם ותעמיד אותם לדין, והכי חשוב, תברר איך הגיעו אליהם הפרטים האישיים של אותם אנשים. ממש מייאש אותי שאני זו שמשלמת את מחיר העקיצות, והנוכלים מסתובבים חופשי ופוגעים בעוד בעלי עסקים באינטרנט".

ככל הנראה, אותה כנופייה עקצה לאחרונה בעלי אתרים נוספים להלבשה תחתונה בארץ במאות אלפי שקלים, וכעת המקרה נמצא בחקירה.