"לא מרגיש בטוח": סטיבן קינג עוזב את פייסבוק

הסופר המפורסם נטש את הרשת החברתית בעקבות "מידע שקרי בפרסום תעמולה פוליטית" • וזו לא הסיבה היחידה שלו לנטישה

צילום: AP // מעדיף את טוויטר. סטיבן קינג

סטיבן קינג, האיש שהביא לחיינו שלל מפלצות כמו פניווייז הליצן ואחות רצחנית, פוחד דווקא מפייסבוק. ביום שישי האחרון הוא הודיע בחשבון הטוויטר שלו שהוא עוזב את פייסבוק בגלל שהוא "לא מרגיש בנוח עם שטף המידע השקרי שמותר בתעמולות פוליטיות, וגם לא בטוח ביכולת פייסבוק לשמור על פרטיות המשתמשים". הוא הציע למעריציו להמשיך לעקוב אחריו בטוויטר.
 
הסופר האמריקאי בן ה-72, שאחראי לעשרות כותרים של ספרי אימה, חלקם גם הפכו לסדרות וסרטים פופולריים כמו "זה", "חומות של תקווה", "מיזרי" ועוד רבים אחרים, אינו זר לרשתות החברתיות. למעשה, מאז הצטרף לטוויטר ב-2013, אין כמעט יום שבו הוא לא מצייץ לפחות פעם אחת, לרוב יותר. מאז עלה לשלטון הנשיא טראמפ, הוא גם מפנה אליו ביקורת רבה בציוצים שלו, וב-2017 אפילו נחסם על ידי חשבון הטוויטר של הנשיא האמריקאי. 

קינג מכיר גם את הצדדים המרגיזים יותר של הרשתות החברתיות, לאחר שגרם לסערה כשצייץ שהוא מעדיף כישרון על פני גיוון אתני בבחירת מועמדים לפרסים בתעשיית הבידור, ציוץ שהגיע בעקבות הביקורת שנשמעה לאחר שפורסמו שמות המועמדים לפרסי האוסקר.

הביקורת הייתה על כך ששוב רוב המועמדים הם גברים לבנים, ושהתעלמו מהבמאית גרטה גרוויג שסרטה "נשים קטנות" מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר - אבל היא לא מועמדת לפרס על הבימוי עצמו, בניגוד לחבריה לקטגוריה. הציוץ של קינג, שנתפס כשמרני, עורר סערה שהובילה לטור ארוך של הסופר על הנושא. למרות זאת, הרשת החברתית שמרגיזה את קינג היא דווקא פייסבוק. 

ההודעה של קינג הגיעה בעקבות הצהרה של פייסבוק שלא תתערב בתכנים של מודעות פוליטיות, בעוד שטוויטר הצהירה כבר באוקטובר שתאסור על כל פרסום של תעמולה פוליטית. לקראת הבחירות לנשיאות שיתקיימו בסוף השנה בארה"ב, והפיכתן של הרשתות החברתיות לשדה קרב מרכזי עבור המועמדים, להצהרות האלה חשיבות רבה. 

קינג מצטרף למפורסמים אחרים שהביאו דעה נחרצת נגד הרשת החברתית, ואחד הקולניים שבהם הוא הקומיקאי הבריטי סשה ברון כהן. בנאום שנשא בכינוס של הליגה נגד השמצה בנובמבר האחרון, אמר ברון כהן כי פייסבוק הייתה מאפשרת גם פרסום תעמולה לטובת היטלר. 

הכל על "האח הגדול"

2020 בסיפורים: פרויקט מיוחד

שירי: "לירן עושה לי קיצי עד שאני נרדמת"

איראן הרגה כוכב טלוויזיה אמריקאי

מי מרגש את רותם סלע ב"הכוכב הבא"?

בטעות? הכוכבת העלתה תמונה בעירום

מה הישראליות רוצות מקובי בראיינט?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר