תיעוד מיוחד מבייג'ינגלפני שאיציק הסיני יוצא לרחוב בעיר מגוריו הוא חובש כובע, עוטה מסכה על פניו ואף חובש כפפות על ידיו. הוא מספר על האזהרות לתושבים ועל ההנחיות כיצד להיזהר מהידבקות בנגיף הקורונה. איציק מסביר שהרשויות בסין מזהירים שהידבקות בנגיף היא תוצאה פעמים רבות של מגע בידיים חשופות ב"חפץ נגוע" - מלחיצה על כפתורי המעלית ועד ידיות הדלתות. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בכניסה לשכונה שלו, איציק נדרש למדוד חום. לאחר שהבדיקה מראה שהוא בריא, הוא מורשה להיכנס לאיזור מגוריו. איציק מספר כי כל אדם שמבקש להיכנס לשכונה עובר בדיקה: "ברגע שמגלים שיש לו חום - מתקשרים מיד לבתי החולים כדי להכניס אותו לבידוד".

איציק הסיני מתעד מתוך המעלית בבניין מגוריו את המודעות התלויות בכל פינה: "למען בריאותך ובריאות הסובבים אותך, בבקשה תשימו מסכות". בצילומים אותם הוא מביא, רואים את רחובות בייג'ינג כמעט ריקים ורק אנשים מעטים נמצאים ברחובות.

"בחצי השעה שיצאתי להסתובב, ראיתי שבעצם העיר יחסית שקטה. אנשים לא כל כך יוצאים, גם כל אלה שיוצאים הם עם מסכות, כמוני, ורוב החנויות סגורות", מספר איציק. המסכות בבתי המרקחת נגמרו וכך גם כל בקבוקי האלכוהול בחנויות. 

"בעיניי הפאניקה מוגזמת יותר מדי", מספר. "אני לא חושב שצריך להישאר בפאניקה כזאת. כי בסך הכל יש פה בעיר 168 נדבקים בנגיף, מתוך עיר של כמה מיליונים." 

עניין של זמן עד שנגיף הקורונה יגיע לישראל: איך תתגוננו?

נגיף הקורונה: מקרה מוות ראשון מחוץ לסין

ישראלים בסין חוששים מנגיף הקורונה: "הרחובות ריקים, כולם מסתגרים בבתים"

חישוב מתמטי: זה מה שיקרה אם לא נעצור את הקורונה