יום ראשון, 02.06.2024 שעה 18:47
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

עזרא משמיים: הקאמבק של חן עזרא למכבי נתניה

הקשר שהשתפשף אצל צמד המאמנים, פרח עם היהלומים ורוצה להחזיר לאוהדים, סגר מעגל. "סעיף השבת" שהפריע לקפריסאים והאיחוד עם כהן. סיפור חזרתו הביתה

|
חן עזרא במדי מכבי נתניה (יניב גונן)
חן עזרא במדי מכבי נתניה (יניב גונן)

"אנחנו מחכים לתשובה. הוא יודע, אנחנו יודעים, הסתדרנו בינינו ואנחנו מחכים לכל דקה, חצי שעה או שעה למה שיכול לקרות בגזרה הזו", כך אמר סלובודאן דראפיץ' ל-ONE שעה קלה לפני ההודעה הרשמית של מכבי נתניה על הסיכום עם חן עזרא, באמצעות שוחקו ניר אמיר, לאחר שעזרא קיבל שחרור מאומוניה ניקוסיה הקפריסאית ויחזור ביום ראשון רשמית לעיר היהלומים אחרי שבע שנים וחצי. התשובה הגיעה מהר ועמה גם השמחה וההתרגשות.

רגע לפני האימון המסכם בעיר היהלומים, במכבי נתניה קיבלו את הבשורה הגדולה של חלון ההעברות מבחינתם, כולל לא מעט מטען רגשי, כאשר השחקן היחיד שהם רצו, השם הראשון שהעלו בשנתיים האחרונות בהקשר של חיזוק, האקס והחניך לשעבר חוזר למכבי נתניה וחוזר לעבוד תחת דראפיץ' ושי ברדה. אחרי עונה קשה בהפועל באר שבע וחצי עונה לא פשוטה באי השכן, הוא חוזר לכדורגל הישראלי ולמקום שבו הכל התחיל מבחינתו.

חן עזרא במדי אומוניה ניקוסיה (מערכת ONE)חן עזרא במדי אומוניה ניקוסיה (מערכת ONE)

כדי להבין את סגירת המעגל המרגשת בחזרתו של עזרא, יש לחזור להתחלה. הקשר, שהגיע כנער לבית"ר נס טוברוק (משם מכיר אותו גם דראפיץ'), עבר למכבי נתניה בגיל נוער ושם התבסס כאחד השחקנים המבטיחים של הכדורגל הישראלי. עת שסיים גיל נוער, עוד לפני שעשה את צעדיו הראשונים בליגת העל באצטדיון הקופסא המיתולוגי, עזרא הושאל להפועל כפר סבא בעונת 2008/09 אצל צמד המאמנים שלא מכבר החלו לאמן ביחד, דראפיץ' וברדה עוד לפני שהפכו להיות דראפיץ' וברדה.

12 שנה אחר כך, כשבתווך הם מנסים לשים עליו את ידיהם בכל פעם מחדש והוא חומק להם, בעיקר בקיץ האחרון אז הוא קיבל דד-ליין ונתניה עברה הלאה והתאכזבה לאחר מכן, השלושה מאחדים כוחות. בזמנו, נתניה שלחה אותו להשתפשף והמאמנים אכן נתנו לו את הבמה בליגה הלאומית בחוזה מינימום ובלי הרבה ציפיות. הבחור הצעיר שהיה נשאר אחרי האימונים לעבוד עם דראפיץ' וברדה על אותו מהלך אופייני שלו (זה שהוא עושה שוב ושוב ואי אפשר להתמודד איתו בליגת העל), כשהוא חותך משמאל למרכז ובועט לפינה הרחוקה, לא שכח את זה אף פעם.

סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (רדאד ג'בארה)סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (רדאד ג'בארה)

"חן לא שוכח אף פעם שאת הקפיצה המשמעותית בקריירה שלו הוא עשה אצל דראפיץ' וברדה בגיל 19", אמרו בנתניה. "זאת סגירת מעגל פסיכית בשבילו, מעבר לחזרה הביתה ולמכבי נתניה שהוא כל כך אוהב והתעקש לחזור אך ורק אליה". כמה רק אליה? הרבה, ובמזומן. עזרא ויתר על חוזה גדול במועדון גדול ומכובד. מדובר בלא מעט כסף בהפרש בין חוזהו בניקוסיה לבין ההצעה הכספית של מכבי נתניה, בעוד הפועל חיפה הציעה לו שכר גבוה יותר וגם קבוצות נוספות הביעו נכונות לשלם אף יותר, אבל את חן זה לא עניין.

במהלך קצת דומה לזה של אלמוג כהן, ששיתף פעולה בזמנו בנתניה עם עזרא ומאז הם חברים טובים וקרובים, גם עזרא הרגיש מחויבות לחזור למקום שנתן לו את הבמה להמשיך לקריירה שעשה עד כה. "יותר מהסיפור של המאמנים, אסור לשכוח שהוא מת לחזור כבר הרבה זמן והאוהדים מחכים לו כבר בכמה חלונות", הוסיפו בנתניה. "את הימים היפים שלו בקופסא אף אחד לא שכח והוא רוצה לשחזר. לחזור לשתף פעולה עם אלמוג אחד החברים הכי טובים שלו זה גם שיקול, בטח אחרי הפספוס בקיץ וגם להחזיר קצת את הצבע ללחיים של מי שקנה לו את הנעליים הראשונות בבוגרים, אייל סגל".

חן עזרא (נעם מורנו)חן עזרא (נעם מורנו)

מלבד הפן הרגשי וסגירת המעגל, מדובר בסיפור של אמונה, מצד כל הצדדים, ותרתי משמע. כשעזרא חתם בקיץ על חוזהו בניקוסיה הוא הוסיף סעיף חסר תקדים שמאפשר לו לשמור שבת. לא להתאמן, לא לנסוע, לא לשחק ולא להיות בסגל. בהתחלה זה עבד די טוב, אבל בתקופת חגי תשרי קצת פחות.

בסביבתו של עזרא סיפרו כי מאז החגים, אותם העביר בארץ ולמרות שלא החסיר יותר מדי אימונים בשל כך בעוד הייתה בכלל פגרת נבחרות בחלק מהזמן, היחס אליו השתנה במועדון ("הסתכלו עליו פתאום בעין לא טובה ואולי קצת התחרטו על מה שחתמו"). הקשר המשיך כמובן לשמור שבת, אך איבד את הקרדיט בעוד הקבוצה החלה לרוץ בעוד ממוקמת כרגע שנייה בטבלה ורצה לאליפות ביחד עם אנורתוזיס פמגוסטה. הוא עצמו חתם את הפרק הקפריסאי שלו עם שמונה הופעות ליגה בלבד ללא שער או בישול.

חן עזרא מהימים בנתניה (משה חרמון)חן עזרא מהימים בנתניה (משה חרמון)

בחזרה לחגים, רק של הנצרות. רגע לפני חג המולד, בסוף החודש שעבר, עזרא למעשה קיבל הודעה שהוא רשאי לעזוב את הקבוצה בחודש ינואר ולחפש לעצמו יעד חדש. אלא שאז, הוא שב לרוטציה משום מקום, נכנס לכושר מצוין, אפילו כבש לאחרונה בגביע וקיבל כמה וכמה הזדמנויות. לרגעים מסוימים, כשהקבוצה התרככה והוא הרשים על כר הדשא, הוא חשב פעמיים אם בכלל לשוב לישראל ואולי להישאר לפחות עד לסיום העונה. עזרא לא ממש רצה לוותר על הפרק הקפריסאי, כשלמרות הזלזול מצד הישראלים מדובר בליגה לא רעה בכלל ולבטח במועדון גדול בסדר הגודל של המועדונים הישראלים הגדולים, אם לא יותר.

מלבד רצונו - שבסופו של דבר ניתב אותו בחזרה אל עיר היהלומים בעוד הוא רצה להחזיר אהבה גם לאוהדים שבעבר היו קצת נגדו על קאמבק אחר שלא יצא אל הפועל ולאחרונה אף פתחו בקמפיין להשבתו - הסיבה לכך שהוא לא שוחרר עד כה היא בעיקר כי אומוניה לא מצאה לו מחליף, אחרי שלפני כשבועיים הצטמצמו הפערים משמעותית בינו לבין קבוצתו בנוגע לפיצוי, אחרי שהוא כבר הבין וסגר כמה כסף יקבל מנתניה ועל כמה כסף כנראה יוותר ביחס לחוזהו במועדון הקפריסאי הגדול.

חן עזרא (רדאד ג'בארה)חן עזרא (רדאד ג'בארה)

ביום רביעי האחרון הבינו בעיר היהלומים שמדובר ב-48 השעות המכריעות. החלון האירופי לקראת סגירה, אומוניה במגעים עם כמה מועמדים שאחד מהם אמור להחליף עזרא ואחד מהם אכן הוחתם ביום חמישי. למחרת הוא כבר שוחרר רשמית מהקבוצה הקפריסאית, חתם על גמר חשבון והמריא לישראל אחרי פרידה מכובדת ויפה. בפועל, לקח כחודש כדי להוציא לפועל את ההעברה מאז שהוא שוחרר מעשית עד לפרידה הרשמית.

בעוד הוא צפוי לעבור בדיקות רפואיות ולחתום רשמית על החוזה ביום ראשון, בנתניה כבר מצפים לבואו מבחינה מקצועית ורואים בו כשחקן המדויק שהיה חסר להם במערך. "הוא ייתן לנו ברק שחסר לנו", אמר שחקן בקבוצה שסיפר על שביעות רצון מצד חדר ההלבשה לקבל שחקן שכזה. "הוא אחד שיכול לקחת באחד על אחד כל מגן ובלם בארץ ומי לא רוצה אחד כזה אצלו? זה סגנון של שחקנים שבנתניה אוהבים מאוד. כמו ערן לוי ודיא סבע ששיחקנו איתם וראינו בדיוק מה הם שווים, שחקנים שעושים את ההבדל ויכולים לשבור הגנות ברגע".

חן עזרא. פרק פחות מוצלח בנגב (אחמד מוררה)חן עזרא. פרק פחות מוצלח בנגב (אחמד מוררה)

"לא רצינו שום שחקן אחר חוץ ממנו, לא התפשרנו עליו ועשינו הכל, כולנו, כדי שחן יחזור לנתניה", אמרו בקבוצה על כך. "רצינו רק אותו כבר הרבה זמן, בקיץ כבר פספסנו אותו וסיימנו עם דד-ליינים. אנחנו יודעים שהוא מתאים למרקם החברתי וכמובן בקטע המקצועי. לא היינו מצרפים סתם עוד שחקן התקפה כדי להגיד שהתחזקנו, לא רצינו להעמיס, אלא לחזק בסוג שחקן מסוים ואנחנו מאמינים שזה הוא.

"חן הוא קודם כל שחקן הכרעה ואין הרבה ישראלים כאלה. הוא ייתן לנו את האחד על אחד הזה שאנחנו מחפשים, יש לו קבלת החלטות מצוינת תוך כדי משחק ונתמודד גם עם זה שהוא לא ממש עושה הגנה. אין לנו שחקן כזה בקבוצה, אחד שיכול לתת גול מכל מצב נתון, גם במשחק רע ולגמור את המשחק. בבית"ר ירושלים הוא עשה את זה במשחקים שהם לא הרשימו בכלל. לקבוצות הגדולות יש כמה וכמה שחקנים כאלה שיכולים להרוג משחק בלי קשר ליכולת והעונה אין לנו כזה".

חן עזרא (משה חרמון)חן עזרא (משה חרמון)

"בער לו לתקן", סיפרו בסביבתו של עזרא על הקאמבק לנתניה, אחרי שאמור היה לעשות אותו בקיץ האחרון. לאחר החזרה המרגשת של אלמוג כהן, שהייתה אמורה לתת בוסט לעונה שבינתיים מאכזבת, לאחר ששיר צדק, עוד אחד מאותה חבורה של קבוצת הנוער בנתניה בימים ההם וחבר טוב של הצמד כהן-עזרא לא הגיע בסופו של דבר, בעיר היהלומים מקווים שהקאמבק הזה ישלים את הפאזל ויוביל לשינוי אמיתי בעונה.

עזרא מגיע למכבי נתניה בנקודה קריטית, כשהיא בעמדה שעדיין אפשר להציל את העונה, גם היא עד כה היא מתחת לציפיות ולעתים מתחת לכל ביקורת, שלה עצמה, ביחס לתוצאות לפחות. בדיוק בחודש הקריטי שבו היא תצטרך להבטיח מקום בפלייאוף העליון ולהכריע לאן מועדות פניה של העונה הזאת, הוא בא כדי לשקם את הקריירה שלו אחרי תקופה עונה שבה לא נספר בהפועל באר שבע וחצי עונה שבה עוד לא הספיק להראות את הכישרון שלו בניקוסיה.

טים הויבך ושחקני מכבי נתניה (נעם מורנו)טים הויבך ושחקני מכבי נתניה (נעם מורנו)

בנתניה, שם מכירים היטב את עזרא והכישרון הגדול שלו, יקוו לקבל את השחקן שפרח בקופסא ובעונות טובות בבית"ר ובמכבי חיפה. את השבת הוא ימשיך לשמור כמו שכמה וכמה שחקנים בחדר ההלבשה הנתנייתי עושים (כהן, ויקי כחלון, גבי קניקובסקי ואחרים), לא נוסעים בשבת, מתארגנים על מגורים קרובים ומתפללים ביחד. כאן לא צריך סעיף, כאן זה הבית.

אם יש מקום שבו הוא יוכל להשתקם ולקבל בחזרה את חדוות המשחק שדראפיץ' וברדה, והמועדון הזה, כל כך יודעים להחזיר ולהניק, זה בנתניה. תחת המאמנים, מתחת לחלוצים, עם אלמוג כהן ואל מול האוהדים – עזרא חוזר הביתה בדיוק בזמן כדי להחזיר את הקריירה למסלול ובתקווה גם את העונה של מכבי נתניה.

אסור לפספס
נגןהתנין הנשכן חיכה לשחקני נבחרת אנגליה
מי משחקני נבחרת אנגליה קיבל ביס מהתנין?
נגןנחש מה בקופסה עם דניאל פרץ ושחקני באיירן
נחש מה בקופסה עם דניאל פרץ ושחקני באיירן
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */