שתף קטע נבחר

התכנית לשילוב ישראלים בבנייה יוצאת לדרך

החסמים הביורוקרטיים הוסרו ומשרד התמ"ת יעניק את המימון לשלושה קורסים להכשרת פועלים ישראלים, שיחליפו עובדים זרים בענף הבנייה. השכר ההתחלתי המוצע לבוגרי התכנית הוא בין 6000 ל-8000 שקל לחודש, עם קידום מהיר ותוספות של 1000 עד 2000 שקל. אלפיים מועמדים כבר נרשמו

בוועדה לעובדים זרים של הכנסת הוסכם היום (ג') להריץ בהיקף מלא את התכנית לשילוב ישראלים וחיילים משוחררים בעבודות בענף הבניה. התכנית נועדה לצמצם בהדרגה את מספר העובדים הזרים.

 

התכנית למשך חמש שנים החלה להלכה לפני כשנה אולם ביצועה נתקל בקשיים, בעיקר ביורוקרטיים, מאחר שמימוש חלקו של משרד התמ"ת במימון התכנית היה כפוף לאישור הממשלה. התכנית הפעילה בקושי שני קורסים להכשרת עובדים אבל בהסכם שהושג היום הובטח חלקו של התמ"ת בתקציב עד סוף 2010.

 

לוועדה נמסר כי יש כבר כאלפיים מועמדים לשלושת הקורסים המתוכננים. הראשון יכשיר פועלים לעבודות שלד רטובות, שבהן מורגש המחסור העיקרי. שני הקורסים הנוספים הם להכשרת פועלים לעבודות פנים בתחומי האינסטלציה, חשמלאות, רצפות וכו' וכן קורס להכשרת מנהלי עבודה.

 

הכספים למימון התכנית ינוקזו לקרן לעידוד הבנייה שתהיה האחראית הבלעדית להתקשרות מחייבת וארוכת טווח עם חברות הבנייה ולתאום העברת המענקים והתמיכות השונים, למעט חלקו של משרד התמ"ת, שישולם בנפרד לחברות הבנייה המשתתפות בתכנית. הקרן תרכז את תהליך גיוס העובדים וכן את פרסום ושיווק התכנית לדורשי עבודה ולציבור הרחב בתיאום עם הקרן להכוונת חיילים משוחררים שגם היא שותפת בתכנית.

 

השכר ההתחלתי המוצע לבוגרי התכנית הוא בין 6000 ל-8000 שקל לחודש, עם קידום מהיר ותוספות של 1000 עד 2000 שקל. התאחדות הקבלנים הובילה עד כה את התכנית ואירגנה את הקורסים. מנכ"ל ההתאחדות יוסי גורדון מסר כי בענף קיים מחסור חמור בעובדים למרות שהוא מעסיק כבר מאה חמישים אלף ישראלים אך המחסור, בעיקר בעובדי שלד, גורם לכך שחלק מאתרי הבנייה ייסגרו.

 

קידום התכנית הוסכם בין שלום בן משה, מנהל בכיר להכשרה ופיתוח של כוח אדם במשרד התמ"ת, יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין, וחיים אומן, מנכ"ל הקרן מהיחידה להכוונת חיילים משוחררים.

 

חלק מהמענקים והתמיכות המיועדים לחיילים המשוחררים שישתתפו בתכנית ישולמו מקרן החופשה של משרד הביטחון, בתוך חמש שנים מיום שחרורם מצה"ל. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב כץ (האיחוד הלאומי) שבחסותו הושג שיתוף הפעולה לקידום התכנית אמר כי לפי המידע שלו, גברה תנועת המסתננים לישראל, שמוצאם באריטראה, לקצב של כ-2000 בחודש והם מנסים להשתלב באופן בלתי חוקי במעגל העבודה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחסור גדול בעובדי שלד
צילום: עופר עמרם
מומלצים