ניסו לתקוף כנופייה באילת - באמצעות נשק מתקופת הרייך השלישי

כשהמשטרה תפסה את דניאל פרג'י ויצחק ארז בכניסה לעיר הדרומית, נמצא בין חפציהם אקדח חריג במיוחד - שהיה בשימוש קציני וורמאכט בתקופת מלחמת העולם השנייה. הם נעצרו, והנשק הועבר למוזיאון

הנשק הנאצי שנמצא באילת
הנשק הנאצי שנמצא באילת | צילום: החדשות 13

בתחילת חודש דצמבר, התקבלה במחלק המודיעין של מרחב אילת במשטרה אינדיקציה על כך שדניאל פרג'י ויצחק ארז היו, על פי החשד, בדרך לסגירת חשבון עם כנופייה אחרת באילת. כשנתפסו על ידי עשרות שוטרים בכביש 12 בכניסה לעיר הדרומית, התגלה בידיהם נשק חריג במיוחד - אקדח שהיה בשימוש הצבא הגרמני בזמן מלחמת העולם השנייה.

במהלך החיפוש ברכב מצאו הבלשים כפפות, שכפ"צים, כיסויי פנים, מכשיר מעקב - וגם אקדח וולטר P38, כשהוא טעון ודרוך. האקדח, שהיה נשקם האישי התקני של קציני בוורמאכט, נמצא ועליו אף נראה חקוק צלב קרס קטן.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רוסיה הזהירה את איראן מיציאה מהאמנה להפצת נשק גרעיני

זריף: נצא מהאמנה להפצת נשק גרעיני אם האו"ם ידון בהסכם הגרעין

דיווח: משאית נשק הותקפה בגבול סוריה-עיראק; שמונה נהרגו

הנשק הנאצי שנמצא באילת
הנשק הנאצי שנמצא באילת | צילום: החדשות 13

במחוז הדרומי של המשטרה עצרו את השניים ובמקביל, פנו לאחד ממומחי כלי הנשק הגדולים בארץ, והוא אישר שמדובר בנשק מתקופת הרייך השלישי. "סביר להניח שמדובר ברכש שבוצע על ידי אחת המחתרות שפעלו כאן בתקופת המנדט. הן פשוט קנו באירופה, כל מה שאפשר היה לקנות. אופציה נוספת זה נשק שנלקח אולי שלל באחת ממלחמות ישראל", הסביר רס"ב זיו לבני, ראש תחום תחמושת, מחלקת החבלה.

נגד השניים הוגש כתב אישום, והנשק העתיק נמסר למוזיאון.