היועמ"ש נגד בקשת החסינות של השר לשעבר חיים כץ: אביחי מנדלבליט העביר הערב (רביעי) ליו"ר הכנסת את התייחסתו לבקשה של חבר הכנסת שנאשם במרמה ובהפרת אמונים - ועמד על כך שיש לדחות אותה, "שכן לא מתקיימת לגבי ח"כ כץ אף אחת מארבע העילות המפורטות בחוק חסינות חברי הכנסת". את עמדתו העביר מנדלבליט לקראת הדיון הראשון בבקשה להעניק לו חסינות מפני העמדה לדין בוועדת הכנסת, שהקמתה אושרה אתמול, שיתקיים בשעה 10:00.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בעמדתו הבהיר היועמ"ש מנדלבליט כי הוא לא מקל ראש ברגישות של בחינת התנהלות של חבר כנסת, אך עם זאת אמר כי כתב האישום בעניינו של כץ לא נועד להתערב בעבודתם הסדירה של חברי הכנסת - ולכן גם אין בו כוונה לקבוע "נורמות חדשות בנוגע לעבודת חברי הכנסת".

"המעשים המפורטים בכתב האישום בעניינו של ח"כ כץ הם חריגים ביותר בנסיבותיהם ואינם תואמים את דרכי העבודה המקובלות בכנסת", כתב היועמ"ש ליו"ר הכנסת. "על כן, קיים שוני משמעותי בין מקרה זה לבין מקרים אחרים של קידום חקיקה ע"י חברי כנסת, כמפורט בעמדה".

היועמ"ש ציין כי חלק מהחריגות של מעשיו של חבר הכנסת נובע מכך שהם כללו מצגי שווא מרמתיים - בין היתר כלפי חברי כנסת אחרים - באופן שהיה בו "כדי להשפיע על יכולתם של חברי כנסת להפעיל את שיקול דעתם באופן ענייני ועל בסיס מצע עובדתי נכון ומלא".

מנדלבליט ציין התנהלותו של כץ, "כמפורט בעובדות כתב האישום, ובכלל זה פעולות ההסתרה שביצע והצגת המצג המרמתי על ידו, אינה מתיישבת עם האפשרות שהיעדרו של מקרה קודם בעל מאפיינים דומים הוא שהביא אותו לפעול כפי שנהג, מחמת טעות או אי הבנה".