לפני כשנה וחצי מתה הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בגן הילדים "מאשה והדוב" בפתח תקווה: הסייעת אינה סקיבנקו הורשעה בהריגתה ונשלחה ל-17 שנות מאסר. לאחרונה הוגש כתב אישום נגד סייעת נוספת מאותו הגן - כך פורסם היום (שלישי) לראשונה ב"כאן חדשות". הסייעת, ילנה סטרובינסקי בת ה-34, מואשמת בשלושה סעיפים של תקיפת קטין - ובפגיעה בחמישה תינוקות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לפי הפרקליטות, בין השנים 2018-2015 "או בסמוך לכך" עבדה הנאשמת כסייעת בגן הילדים "מאשה והדב" . היא טיפלה יחד עם סקיבנקו בקבוצת תינוקות בטווח הגילאים שבין 3 חודשים עד שנה וחצי.

"במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, בהזדמנויות רבות ושונות במהלך עבודתה בגן הילדים ובהיותה אחראית עליהם, תקפה הנאשמת את התינוקות וגרמה להם למכאוב, כדבר שבשגרה", נכתב בכתב האישום - שהוגש בשבוע שעבר לבית משפט השלום בפתח תקווה.

וכך מתוארים מעשיה בכתב האישום: "בין היתר, אחזה הנאשמת בכוח בזרועם והרימה אותם עד שרגליהם ניתקו מהרצפה, הטיחה אותם בחוזקה בתוך טרמפולינות ו/או על הרצפה, דחפה אותם והניחה שמיכות על ראשם וגופם תוך שהיא מקשה עליהם לזוז ולנשום, ומנענעת בחוזקה את הטרמפולינות".

דקות ארוכות של אלימות בגן: "הטיחה ברצפה וטלטלה"

באחד המקרים, שהתרחש ב-14 במאי 2018, אחזה בידו השמאלית של תינוק, לקחה מידיו צעצוע, הרימה אותו מזרועו בלבד והעבירה אותו לספה. לאחר מכן שוב לקחה צעצוע מידיו - והטיחה אותו בחוזקה לתוך טרמפולינה.

"מיד לאחר מכן, ניגשה הנאשמת לג.ג. (תינוקת נוספת), חטפה מידיה צעצוע עשוי מספוג, הכתה באמצעותו בישבנה של ג.ג., משכה בידה השמאלית עד שרגליה ניתקו מהרצפה והטיחה אותה ארצה".

דקות לאחר מכן טלטלה תינוקת אחרת באוויר למשך שש שניות, תוך שהיא אוחזת בזרועה השמאלית בלבד. 45 'דקות לאחר מכן הטיחה שוב את התינוק הראשון לרצפה ולאחר מכן הרימה אותו מידו והטיחה אותו שוב בחוזקה לרצפה וגרמה לו לבכות. זמן קצר לאחר מכן נענעה בחוזקה באמצעות רגלה את הטרמפולינה שבה שכב התינוק וראשו היטלטל.

הסייעת הנאשמת ויסמין וינטה ז"ל (צילום: חדשות)
הסייעת המורשעת סקיבנקו ויסמין וינטה ז"ל | צילום: חדשות

לאחר שסקיבנקו כיסתה טרמפולינה שבה שכבה תינוקת אחרת "ללא הותרת פתח אוויר", סטרובינסקי נענעה באמצעות רגלה את הטרמפולינה, כשכל גופה של התינוקת מכוסה במשך 8 דקות - ותוך שהיא צופה בטלפון הנייד שלה. בפרקליטות ציינו כי הסייעת גרמה לתינוקות "חבלה של ממש".

סעיף אישום נוסף מתייחס למעשי הסייעת יממה לאחר מכן: "בעת שהאכילה את אחד התינוקות, דחפה הנאשמת בחוזקה באמצעות ידה את ד.ד.. עקב כך, ד.ד. נפלה ארצה והחלה לבכות". לאחר מכן משכה בידה של התינוקת והושיבה אותה בחוזקה - ותוך זמן קצר דחפה שוב את התינוקת ארצה ומשכה את ידה לכיוון הרצפה.

בהמשך אותו היום הרימה שוב את אחד התינוקות שבהם לפי החשד פגעה יום קודם לכן: "היא הרימה אותו מזרועו, כך שגופו ניתק מהרצפה והטלטל באוויר, והטיחה אותו בחוזקה ארצה". לאחר מכן כיסתה בשמיכה עבה את הטרמפולינות שבהן שכבו שניים מהילדים ללא הותרת פתח אוויר: גם במקרה זה היא נענעה בחוזקה את הטרמפולינות, תוך שהיא צופה בטלפון הנייד שלה. התינוקות היו מכוסים במשך כשעה וחצי - ולמרבה המזל ניצלו מהגורל של יסמין וינטה ז"ל.

"כיסתה בשמיכה - ללא הותרת פתח אוויר"

ב-16 במאי, היום השלישי הרצוף שמתואר בכתב האישום, דחפה את אחד התינוקות והפילה אותו ארצה. גם במקרה הזה, כמו ביום הקודם, כיסתה שוב את הטרמפולינות שבהן שכבו שני התינוקות בשמיכה עבה - ונענעה את הטרמפולינות בחוזקה באמצעות רגלה. לפי כתב האישום, התינוקות היו מכוסים למשך יותר מ-50 דקות.

לאחר שהתינוקות הסירו את השמיכה, הסייעת המשיכה במעשה האלים: "הנאשמת נטלה את השמיכה וכיסתה באמצעותה את ראשה וגופה של ה.ה. תוך שהידקה את השמיכה תחת בסיס הטרמפולינה, ללא הותרת פתח אויר, ומבלי שניתן להזיז את השמיכה משך כ- 35 דקות".