ספורטאים, פוליטיקאים ומעריצי ספורט מכל העולם עדיין המומים ממותו של אגדת הכדורסל קובי בראיינט, שנהרג אמש (ראשון) בהתרסקות מסוק בקליפורניה. אמארה סטודמאייר, שחקן מכבי ת"א ששיחק בעבר מול בראיינט התראיין בשידור חי והתקשה להסתיר את הדמעות: "אני בשוק, אין לי מושג, אני לא יודע מה להגיד - זה מרגיש לא אמתי".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

גם ראש הממשלה נתניהו התייחס למותו המפתיע של אגדת הכדורסל: "הצטערתי לשמוע על הטרגדיה בארה"ב, יום עצוב לכל אוהבי הספורט בעולם. קובי בריאנט, מגדולי הכדורסלנים בהיסטוריה, נהרג היום בהתרסקות מסוק בקלבסאס שבקליפורניה. מי יתן שינוח על משכבו בשלום".

בני גנץ, שנמצא כעת בוושינגטון לא נשאר מאחור וצייץ גם הוא: "כאב גדול על מותו הטראגי של קובי בראיינט, משחקני הכדורסל הגדולים ביותר בכל הזמנים. תודה על שנים ארוכות של כדורסל מעולם אחר. אוהדי הכדורסל ואני ביניהם לעולם לא נשכח אותך". גם הנשיא טראמפ התייחס בציוץ לטרגדיה: "הדיווחים על מותו של אגדת הכדורסל ושלושה נוספים - חדשות נוראיות".

"היה כמו אח בשבילי"

מייקל ג'ורדן ספד לבראיינט וכתב: "אני בשוק מהחדשות הטרגיות על מותו של קובי וג'יאנה. מילים לא יוכלו לתאר את הכאב שאני חש, אהבתי את קובי - הוא היה כמו אח בשבילי".  ג'ורדן הוסיף כי הם נהגו לדבר לעתים קרובות והוא יתגעגע מאוד לשיחות איתו. "הוא היה מתחרה עוצמתי, אחד מהגדולים במשחק, והוא היה גם אבא מדהים שאהב עמוקות את משפחתו", כתב. 

חברו הטוב של בראיינט, ומי שהיה שותף שלו למספר אליפויות בהן זכה כשחקן הלייקרס שאקיל אוניל כתב: "אין לי מילים כדי לתאר הכאב שאני עובר עכשיו עם הטרגדיה והרגע העצוב הזה של איבוד חבר, אח, השותף שלי לאליפויות, החבר שלי. תנחומיי למשפחת בראיינט והמשפחה של יתר הנוסעים. בא לי להקיא עכשיו".

מג'יק ג'ונסון הספיד גם הוא את חברו המנוח וכתב: "קובי ואני חלקנו כל כך הרבה שיחות מיוחדות על החיים ועל כדורסל. אהבתי לדבר איתו על הלייקרס, על אבהות ומשפחה ועל כמה שאנחנו אוהבים את איטליה. אני אתגעגע לשיחות האלה כל כך".

קובי בראיינט ושאקיל אוניל (צילום: רויטרס_)
קובי בראיינט ושאקיל אוניל | צילום: רויטרס_

גם עומרי כספי, הישראלי הראשון ב-NBA, ששיחק נגד בראיינט כתב: "טרגדיה שאין כדוגמתה. אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגיש עכשיו. מגדולי ספורטאי העולם, דמות להערכה בלתי רגילה. מבחינתי סימל את כל היופי שבספורט, העבודה הקשה שלו והרצון לנצח דחפה אותו מעבר לכל גבולות ההגיון. לא אשכח את הסל המנצח שקלע נגדנו בסטייפלס סנטר ב-1.1.10 ממש ליד הספסל שלנו. כזה הוא היה. ווינר שאין שני לו. לחשוב על אשתו במצב כזה, בלתי נתפס. בלתי נתפס איזה אסון".

שחקני NBA רבים כבר החלו לצייץ ולשתף את הרגשות הקשים שלהם לאחר שהתבשרו על מותו של האגדה. לוקה דונצ'יץ', אחד מהכוכבים הצעירים בליגה כתב: "בבקשה לא - שזה לא יהיה נכון". גם וינס קרטר, השחקן הותיק בליגה כתב: תנוח על משכבך בשלום - אגדה". פאו גאסול ששיחק יחד עם בראיינט כתב: מעבר ללהיות שבור, הוא היה האח הגדול שלי, לא יכול להאמין לזה". 

 

 

גם אגדות כדורסל השתתפו בהספדים לבראיינט, שחקן העבר, טוני פרקר, ששיחק כל הקריירה שלו בסן אנטוניו ספרס, אחת מהיריבות המושבעות של הלייקרס כתב: "הלב שלי שבור מהבשורות הללו, היית אגדה אמתית וחבר. נוח על משכבך בשלום קובי בראיינט, המחשבות והתפילות שלי נמצאות כרגע עם אשתו ומשפחתו". גם אייזיה תומאס כתב: לא להאמין כמה שזה עצוב".

 

 

סקוטי פיפן, שהיה שותפו לאליפויות של מייקל ג'ורדן, וגם שיחק מול בראיינט, כתב גם הוא לזכרו של בראיינט: "אני המום. מילים לא יוכלו לתאר את זה. יום טראגי ועצוב בצורה שלא תעלה על הדעת".

גם ספורטאים אחרים, שלא שייכים לעולם הכדורסל השתתפו בצער הרב. שיאן העולם בריצת 100 מ', ואגדת ספורט נוספת, יוסיין בולט פרסם תמונה משותפת של שני ספורטאי העל וכתב: "עדיין לא מצליח להאמין". הכדורגלן הברזילאי ניימאר ניצל שער שהבקיע כדי להקדיש אותו לבראיינט. מיד לאחר השער, הוא ביקש מהאוהדים להירגע וסימן את המספר 24, מספרו של בראיינט. 

 

ההודעה על המוות של בראיינט הובילה לתגובות רבות גם בישראל: "הפועל בנק יהב ירושלים המומה בעקבות הידיעה על מותו הטראגי של אגדת הכדורסל קובי בראיינט שנהרג בהתרסקות מסוק בקליפורניה. קובי ייזכר לנצח כאחד מגדולי שחקני הכדורסל בהיסטוריה‎‎".