כדורסלן העבר קובי בראיינט ובתו בת ה-13 נהרגו בהתרסקות מסוק

כוכב ה-NBA לשעבר בן ה-41 נהרג כשהיה בכלי הטיס הפרטי שלו, לאחר שהתרסק בקליפורניה. הטייס, ילדה נוספת ואחד מהוריה נספו גם הם בתאונה. "יום עצוב לכל אוהבי הספורט בעולם"

זמן צפייה: 09:45

כוכב ה-NBA לשעבר, קובי בראיינט בן ה-41, נהרג אמש (ראשון) בהתרסקות מסוק בקליפורניה. כדורסלן העבר נספה בתאונה עם אחת מבנותיו בת ה-13, חברתה, אחד מהוריה, ארבעה בני אדם נוספים והטייס שגם שהו בכלי הטיס הפרטי.

בראיינט, שזכה בחמש אליפויות בליגת הכדורסל הטובה בעולם עם לוס אנג'לס "לייקרס", נולד בשנת 1978 בפילדלפיה שבפנסילבניה, ושיחק במדי הקבוצה הצהובה-סגולה במשך 20 שנה. בראיינט לבש על גופיית המשחק שלו את המספר 8, ולאחר כמה עונות שינה ל-24. הכוכב מדורג במקום הרביעי ברשימת קלעי כל הזמנים ב-NBA והיה לכדורסלן היחיד שזכה באוסקר על סרטו הקצר "כדורסל יקר".

קובי בראיינט
קובי בראיינט | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר בתגובה למותו של הכוכב: "הצטערתי לשמוע על הטרגדיה בארצות הברית, יום עצוב לכל אוהבי הספורט בעולם. קובי בראיינט, מגדולי הכדורסלנים בהיסטוריה, נהרג היום בהתרסקות מסוק בקלבסאס שבקליפורניה. הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים, ומיליוני חובבי כדורסל בעולם. לא יישכח. מי יתן שינוח על משכבו בשלום".

קובי הוא הצעיר מבין שלושת ילדיהם של ג'ו ופמלה בראיינט. אביו, היה גם כדורסלן בקבוצת פילדלפיה "76'". קובי קיבל את שמו על שם מנת סטייק ידועה בעיר קובה שביפן, שהוריו ראו בתפריט של מסעדה.

בראיינט החל לשחק כדורסל כבר בגיל שלוש, ובגיל שש סיים אביו לשחק ב-NBA, ומשפחתו עזבה את ארצות הברית ועברה לאיטליה, שם למד בראיינט לדבר איטלקית וספרדית באופן שוטף. ב-1991 חזרה המשפחה לארצות הברית.

זירת ההתרסקות בה נהרג קובי קובי בראיינט
זירת ההתרסקות בה נהרג קובי קובי בראיינט | צילום: רויטרס

בראיינט הצטיין במהלך שנותיו בליגת התיכונים, ובשנתו האחרונה בתיכון, 1996-1995, הוביל את קבוצתו לאליפות התיכונים הראשונה שלה מזה 53 שנים. הוא קלע 30.8 נקודות בממוצע למשחק בעונה זו, וזכה במספר פרסים אישיים, ביניהם פרס שחקן השנה בתיכונים על שם ג'יימס נייסמית'.

לאחר סיום לימודיו בתיכון החליט בראיינט לוותר על לימוד במכללה, ולנסות את מזלו בדראפט ה-NBA של 1996. בגיל 17 בלבד הוא נבחר במקום ה-13 בדראפט על ידי קבוצת שארלוט הורנטס, והקבוצה העבירה אותו בטרייד לקבוצת ל"לייקרס".

קובי בראיינט ובתו ג'יאנה במשחק כדורסל | צילום: רויטרס

כמה שנים לאחר שנבחר בדראפט, בראיינט זכה בשלוש אליפויות רצופות לצד שאקיל אוניל, אך לאחר עזיבתו הכוכב לא הצליח להביא תארים נוספים לקבוצה מהחוף המערבי. לפני עונת 2008-2007, בעקבות הכשלונות הקבוצתיים של הלייקרס בעונות הקודמות, בראיינט הודיע על רצונו לעזוב את הקבוצה במקרה שלא יובא לקבוצה שחקן בכיר שישפר אותה

בראיינט נשאר לבסוף בלייקרס, וצורף אליו במהלך העונה הכדורסלן הספרדי פאו גאסול מממפיס "גריזליס". איתו הגיע לגמר ה-NBA מול בוסטון "סלטיקס", אך הפסיד ליריבתו בשישה משחקים. עם זאת, במהלך העונה בראיינט זכה בתואר ה-MVP הראשון בקריירה.

קובי בראיינט ושאקיל אוניל לאחר זכייתם באליפות
קובי בראיינט ושאקיל אוניל לאחר זכייתם באליפות | צילום: רויטרס

עונה לאחר מכן זכה בראיינט באליפות הראשונה שלו ללא שאקיל אוניל וגם בתואר ה-MVP של סדרת הגמר. בגמר של שנת 2009 הוא ניצח את אורלנדו "מג'יק". בראיינט הצליח לשחזר את ההישג גם בעונה לאחר מכן וזכה באליפות החמישית והאחרונה שלו ב-2010, מול יריבתו המרה ה"סלטיקס". בסוף עונת 2016, פרש בראיינט מהקריירה המקצוענית.

חשוב לציין כי בראיינט לא היה חף ממחלוקות, גם בקריירת הספורט שלו וגם בחייו האישיים. בשנת 2003 נעצר קובי בראיינט בשל תלונת אונס שהוגשה על ידי עובדת בית מלון שבו שהה השחקן אחרי ניתוח ברך שעבר בקיץ של אותה שנה.

קובי בראיינט
קובי בראיינט | צילום: רויטרס

עובדת המלון טענה שבראיינט אנס אותה בחדרו. בראיינט הודה שהיו ביניהם יחסי מין, אך דחה את הטענות לאונס. בשנת 2004 נסגר התיק הפלילי בשל החלטתה של המתלוננת לא להעיד נגד בראיינט במשפט.

במהלך הקריירה המקצוענית שלו, בראיינט השתתף במשחקים האולימפיים כחלק מהנבחרת של ארצות הברית. הכוכב עזר להוביל את האמריקנים למדליית זהב בבייג'ינג בשנת 2008, והיה לקלעי המוביל בנבחרת. בראיינט היה חלק גם מהקבוצה האמריקנית ב-2012, שגם זכתה במדליית זהב באולימפיאדה בלונדון.