היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דרש הערב (ראשון) מחברת הכנסת מהרשימה המשותפת, היבא יזבק, לספק הסברים להתבטאות שממנה עלולה להשתמע כי היא תומכת בפגיעה בחיילי צה"ל. כלשון הפניה לח"כ יזבק, "הבהרה זו נדרשת בכדי שיוכל היועמ"ש להשלים את גיבוש עמדתו ביחס לבקשות הפסילה בעניינה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת הוגשו כמה בקשות לפסול את ח"כ יזבק מהתמודדות בבחירות, בין היתר, בגין העילה הקבועה בסעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, העוסקת ב"תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל".

במכתב ששלח הערב מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, ענר הלמן, לבאי-כוחה של ח"כ יזבק, נאמר כי היועץ המשפטי לממשלה רואה בחומרה רבה התבטאויות שמהן עולה, במפורש או במשתמע, כי היא תומכת במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, לרבות פגיעה בחיילי צה"ל.

הלמן הוסיף כי היועמ"ש מבקש לקבל מח"כ יזבק התייחסות ברורה, מגובה בתצהיר מטעמה, בנוגע להתבטאותה בריאיון הטלוויזיוני בערוץ 13 שבו נשאלה "האם חלק מהתנגדות סבירה מבחינתך, ולגיטימית לכיבוש, לפגוע בחיילים או לפגוע ברמטכ"ל?". יזבק ענתה לכך: "החוק הבינלאומי בעצמו מאפשר לעמים שהם תחת כיבוש לפעול למען שחרורם".