הנגיף הקטלני: פועל סיני מאושפז בביה"ח ברזילי מחשש להידבקות

בן ה-43 הושם בבידוד לאחר שששב מביקור מולדת בשבועות האחרונים, כשהוא סובל משיעול. בתיעוד מהגעתו ניתן לראות את המערכת המיוחדת שבה טופל • אישה אושפזה בת"א בחשד שלקתה במחלה

זמן צפייה: 00:49

פועל סיני בן 43, המועסק באתר בנייה בשדרות, אושפז היום (ראשון) בבית החולים ברזילי שבשקלון, מחשש שנדבק בנגיף הסיני הקטלני. בשבועות האחרונים חזר מביקור במולדתו סין. היום הוא החל להשתעל, ולמרות שאינו סובל מחום, המרפאה בשדרות החליטה לפנותו בחשד למחלת הקורונה. בתיעוד מהגעתו לבית החולים ניתן לראות כיצד הובהל לבית החולים במערכת מיוחדת להובלת חולה שנמצא בבידוד, במטרה שלא ידביק אנשים נוספים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20200126-2032' autoplay='0' credit='' desc='הפועל הסיני מוכנס לבית החולים' kid='' duration='0'']

חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי, מסר בתגובה לאישפוז הפועל הסיני: "לבית החולים הובא חולה, פועל סיני, שהגיע לארץ בתחילת חודש ינואר. הוא נבדק כרגע – לא עונה בדיוק להגדרת המקרה כפי שמשרד הבריאות תיאר. אנחנו מתנהגים בזהירות ובחשדנות, בודקים אותו בכל הצורות. כשנסיים את הבדיקות נחליט אם יש חשד לקורונה והאם לאשפזו בבידוד על פי הכללים שקבע משרד הבריאות. ניקח את הבדיקות המתאימות גם לבדיקות שפעת גם קורונה ונתפתח עם הבדיקות נחליט. אני מציע עדיין לא לעורר בהלה. אין ודאות שמדובר בקורונה ועדיין אנו בודקים זאת בכל הזהירות והמקצועיות ועל פי הנחיות משרד הבריאות.

פועל סיני מובל לבית החולים סורוקה בתוך מערכת להובלת מטופל בצורה מבודדת מהסביבה
פועל סיני מובל לבית החולים סורוקה בתוך מערכת להובלת מטופל בצורה מבודדת מהסביבה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ישראלית בשנות השישים לחייה אושפזה בבית החולים איכילוב בחשש שלקתה בנגיף הקורונה הסיני. האישה שבה לפני ארבעה ימים מסין, והגיעה למחלקה לרפואה דחופה של איכילוב עם חום וסימנים למחלה נשימתית. היא הוכנסה מייד לבידוד הייעודי במיון. מצבה טוב והיא הועלתה לאשפוז בבידוד במחלקה פנימית.

פועל סיני מובל לבית החולים סורוקה בתוך מערכת להובלת מטופל בצורה מבודדת מהסביבה
פועל סיני מובל לבית החולים סורוקה בתוך מערכת להובלת מטופל בצורה מבודדת מהסביבה | צילום: חדשות 13

עוד בחדשות 13:

עקב הנגיף: משרד הבריאות ממליץ להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין

דיווח: בסין החלו לפתח חיסון נגד הנגיף הקטלני

הנגיף הסיני: מקרה מוות ראשון בשנגחאי; חולה אובחן בקנדה

חובשים מסיכות ברחבי המדינה- הנגיף הקטלני מסין
חובשים מסיכות ברחבי המדינה- הנגיף הקטלני מסין | צילום: טוויטר

מוקדם יותר היום פרסם משרד הבריאות המלצה לציבור להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין בעקבות הנגיף קורונה. כמו כן הומלץ שלא להגיע כלל למחוז חוביי, מקור התפרצות הנגיף, והדגיש כי יש לעקוב אחר מגבלות התנועה המוחלות על ידי השלטון הסיני בערים השונות.

עוד ציין המשרד כי מערכת הבריאות בישראל ערוכה ומוכנה ונמצאת בקשר מתמיד עם ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בעולם. כמו כן הבהיר המשרד כי כל מי שהגיע מסין ואין לו סימני מחלה, לא צריך להיבדק. נוסף לכך, המשרד מסר כי התיירת מסין שאושפזה בבית החולים ברשות הפלסטינית לא חולה בנגיף.

עובדי נמל תעופה בסין מחטאים את הרצפה משאריות של הנגיף הקטלני במדינה
עובדי נמל תעופה בסין מחטאים את הרצפה משאריות של הנגיף הקטלני במדינה | צילום: רויטרס

המשרד פרסם הנחיות למקרה של הופעת מחלה נשימתית, חום ושיעול, בעת הנסיעה או בתוך 14 ימים מהשהייה האחרונה בסין: יש לפנות בהקדם לרופא מטפל בקופת החולים או לחדר מיון. יש להודיע מראש טלפונית וליידע את צוות המיון שהמטופל סובל ממחלה נשימתית ושהה בסין בטרם ההגעה לבית החולים או לרופא המטפל בקופת החולים. כמו כן, יש להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית. עד לבדיקת הרופא, יש לכסות את הפה ואת האף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר. בכניסה למרפאה או לחדר מיון יש לדווח מיידית לפקיד הקבלה או לאחות על סמני המחלה ועל הקשר לשהייה בסין ב-14 יום טרם הופעת סמני המחלה.