לאחר שזוהה שיגור לעבר ישראל: צה"ל תקף ברצועת עזה

דובר צה"ל אישר כי כלי טיס של צה"ל תקף עמדה צבאית של חמאס בדרום הרצועה, בתגובה לירי הרקטה ולהפרחת בלוני הנפץ לעבר עוטף עזה מוקדם יותר היום

זמן צפייה: 00:53

כלי טיס של צה"ל תקף הערב (ראשון) עמדה צבאית של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת, בתגובה לירי הרקטה והפרחת בלוני הנפץ מרצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר היום.

מוקדם יותר הערב, כאמור, אישר דובר צה"ל כי זוהה שיגור לשטח ישראל. כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה ביישומון ובשטח פתוח בלבד. בתוך חבלני המחוז הדרומי של המשטרה ביצעו פיצוץ מבוקר של בלוני הנפץ שאותרו.

זאת, לאחר שאמש תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר אתר לייצור אמצעי לחימה ומתחם צבאי של חמאס. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור חמישה צרורות של בלוני נפץ לעבר שטח ישראל.

עוד בחדשות 13:

לקראת פרסום תוכנית המאה: הפלסטינים קוראים ל"יום זעם" בשטחים

בתגובה לשיגורי בלוני הנפץ: צה"ל תקף יעדי חמאס בדרום הרצועה

3 צרורות בלוני נפץ אותרו ברמת הנגב; בלון נוסף אותר בעוטף

Iron Dome Anti Missile System Fires Interception Missiles As Rockets Are Launched From Gaza Towards Israel As Seen From The City Of Ashkelon, Israel
רקטות שנורו מרצועת עזה לישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר באותו יום אותר צרור בלונים, העשוי משקיות, שמחובר אליו מטען נפץ, סמוך למדרשת בן גוריון שברמת הנגב. חבלן של משטרת ישראל הוזעק למקום וניטרל את המטען. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתוך כך, צרור בלונים עם חפץ חשוד אותר בשטחי האש של צאלים, ולאחר מכן נמצא צרור נוסף בנחל הימן, במרחק 60 ק"מ מהרצועה. כמו כן, בלון נפץ אותר בקיבוץ בארי שבעוטף עזה. צרור בלונים נוסף אותר במושב צפרירים שסמוך לירושלים.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, אמר: "הבוקר הגיעו מספר בלוני נפץ לשטח השיפוט של מועצה אזורית נגב. כל הבלונים טופלו על ידי חבלני המשטרה, ואני שמח שהציבור הישראלי מבין שהדרך הכי טובה לנצח את הטרור זה לבוא ולהמשיך לטייל במדבר היפה שלנו, בייחוד בשבת חורפית כל כך יפה".