הנכים חוזרים לחסום כבישים: ארגוני הנכים הודיעו היום (ראשון) שבכוונתם לחזור ולהפגין ברחבי הארץ במחאה על כך שלא קיבלו את הפעימה הנוספת שהובטחה להם בקצבה. ההפגנה הראשונה תתקיים ביום חמישי הקרוב – עם חזרתו של ראש הממשלה נתניהו מפגישתו בוושינגטון.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בהודעה שפורסמה מטעמם של ארגוני הנכים נכתב שעל מנת שההעלאה אכן תתרחש, משרד האוצר היה צריך להגיש לממשלה המלצה על חלוקת התקציב עד לתחילת חודש ינואר: "אך לאור המשבר הפוליטי, משרד האוצר לא מקדם את העניין וקיים חשש גדול שבעלי המוגבלויות לא יקבלו את הכסף המגיע להם".

ביום חמישי הקרוב, עם חזרתו של נתניהו לישראל מתכננים ארגוני הנכים לחזור להפגנות ברחבי הארץ במחאה על הפעימה הנוספת שהיו אמורים לקבל בקצבאות הנכות שלא התקדמה. "אך לאור המשבר הפוליטי, משרד האוצר לא מקדם את העניין וקיים חשש גדול שבעלי המוגבלויות לא יקבלו את הכסף המגיע להם", נכתב.

במקביל להודעה, פרסמו הארגונים סרטון המציג את ההשפעה של אי העברת התקציבים על ציבור הנכים, דרך סיפורה של אורלי גולן גלמידי מחולון. "עברתי תאונת דרכים עם מכה רצינית בראש ובצוואר", סיפרה. "הבית לא שלי, השכירות גבוהה מאוד הולכת כל שנה ועולה - הקצבה לא עולה".

"זה התעללות שהנכה צריך לצאת החוצה ולהפגין בשביל קצת אוכל ויגידו 'פעימה פה פעימה שם', אותי לא מעניין פעימה", המשיכה. "אני רוצה להגיע לרופא, אם אין לי ליווי אני צריכה מונית ולזה אין לי כסף. כל מי שאכפת לו ורוצה לחיות בכבוד ולא ללכת לקבץ נדבות, לקום, זה הזמן".