הסתדרות המורים והנהגת ההורים נגד הרפורמה בחינוך המיוחד

הארגונים הקימו מטה משותף להקפאת הרפורמה, שלטענתם, תביא לקיצוץ 30% במספר התלמידים המופנים לחינוך מיוחד, וקוראים להפגנות, אספות מחאה, עיצומים ו"אם צריך גם השבתות". "זאת הפקרות"

תלמידים - ארכיון

הסתדרות המורים והנהגת ההורים הארצית הקימו היום (ראשון) מטה מאבק משותף נגד הרפורמה בחינוך המיוחד של משרד החינוך. לטענתם, התוכנית תביא לקיצוץ 30% במספר התלמידים המופנים לחינוך מיוחד.

הארגונים קראו להפגנות אספות מחאה, עיצומים ו"אם צריך גם השבתות", כדי להביא להקפאת הרפורמה. לדבריהם, "במשרד החינוך טענו כי הרפורמה נועדה לשלב ילדים עם צרכים מיוחדים בחברה, אולם המטרה האמיתית היא קיצוץ משמעותי בתקציבי החינוך המיוחד בארץ".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדם שתועד מכה נהג אוטובוס ונמלט – הסגיר את עצמו למשטרה

לקראת פרסום תוכנית המאה: הפלסטינים קוראים ל"יום זעם" בשטחים

בעקבות מעצר עריק: 38 נעצרו במחאת חרדים קיצוניים בירושלים

"אלפי תלמידי חינוך מיוחד, שהיום זוכים לחינוך הולם, כמו כיתות קטנות, יחס אישי, אנשי מקצוע פרא-רפואיים משולבים בתוך מערכת השעות השבועית ועובדי הוראה שמוכשרים לחינוך מיוחד - יעברו בתקופה הקרובה למערכת החינוך הרגילה שבה ישולבו בכיתה של כ-35 תלמידים עם מחנכת/גננת אחת ללא תגבור נוסף", נכתב בהודעת המטה. "זאת במערכת שאינה ערוכה, ללא הכשרה, ללא כלים מתאימים, ובמחסור חמור של אנשי מקצוע".

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים: "זה לא שילוב זאת הפקרות. פוגעים בעובדי ההוראה, מפקירים את הילדים המיוחדים, ומרסקים את החינוך. עובדי ההוראה מתריעים על העומס הבלתי נסבל, על חוסר המוכנות ועל המחסור במשאבים אולם ללא הועיל. הדבר היחיד שחשוב למשרד הוא לחסוך כסף על גב כולנו. ניאבק עד שהביזיון הזה יפסק והתיקון לחוק יוקפא".

עו"ד אייל בן יהודה באום, יו"ר הנהגת ההורים הארצית מסר כי "אנחנו במצב חירום לאומי. הכאוס הפוליטי שמוביל לשיתוק מערכת החינוך פוגע בילדינו בכלל ובילדי החינוך המיוחד בפרט. יש להקפיא את יישום עדכון חוק החנ"מ עד שמערכת החינוך תהיה מוכנה ולא תפגע בחינוך ילדינו. ההצהרה המשותפת להסתדרות המורים והנהגת ההורים הארצית שעליה אנחנו מכריזים היום מוכיחה יותר מכל את חומרת המצב".