אביו של בן ה-8 שמת בבור מים: "לדעתי הוא נחטף ונזרק למותו"

עבד אל חמיד אבו רמילה מירושלים, אביו של קייס שאותר ללא רוח חיים במאגר מים בעיר, התייחס לחקירתו במשטרה ולמות בנו: "שלחתי אותו למכולת עם 50 שקלים והוא לא חזר"

זמן צפייה: 01:45

עבד אל חמיד אבו רמילה, אביו של קייס אבו רמילה משכונת בית חנינא שבירושלים, שאותר ללא רוח חיים בבור מים בעיר, התייחס היום (ראשון) למות בנו ולחקירתו במשטרה: "שאלו אותי אם אני נמצא בסכסוך עם מישהו, עם אבי, אחי או בן דודי. ביקשו ממני להיזכר בדברים שקרו לפני 20 שנה. שאלו אותי גם אם אני חייב למישהו כסף".

כמו כן, אבו רמילה התלונן כי "המשטרה לא עשתה כלום בשבילי. חקרו אותי חמש שעות והשוטר אמר לי לחפש מתחת למיטה". אבו רמילה סיפר על בנו: "הוא היה ילד שמח וחכם. שלחתי אותו למכולת עם 50 שקלים והוא לא חזר. עד שלא אראה צילום לא אאמין שהבן שלי נפל לבד לבור - לדעתי הוא נחטף ונזרק למים".

לכתבות נוספות בנושא:

מות הילד בבור המים: ראש העיר ירושלים הורה על הקמת צוות בדיקה

נקבע מותו של בן ה-8 מבית חנינא שאותר בתוך בור מים

סריקות בירושלים אחר בן 8 שנעדר; שלושה נעצרו במהלך הפרות סדר

קייס אבו רמילה, נעדר, ילד נעדר
קייס אבו רמילה, נעדר בירושלים

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אנו משתתפים בצער המשפחה על אובדנם. לטענות שהועלו כלפי המשטרה אין כל שחר, שכן משטרת ישראל הפעילה את כלל האמצעים העומדים לרשותה לאיתור הנעדר באמצעות מגוון כוחות שיטור, שימוש באמצעים טכנולוגים, מאמצי חקירה ומודיעין ועוד. המאמצים לאיתור נעדרים כרוכים גם בביצוע מגוון פעולות חקירה ובדיקות שונות הקשורים בבני המשפחה ובכל אדם אחר שיכול לשפוך אור ולתת פרטים שיסייעו בבירור ובדיקת כל כיווני החקירה שיובילו לאיתור הנעדר- וכך היה גם במקרה זה. אנו מצרים על תחושות שאינם מוצדקות כלפי עשרות שוטרים שלקחו חלק במאמצים הרבים לחיפוש ואיתור הנעדר במשך שעות ארוכות, כולל התמודדות עם הפרות סדר אלימות שהופנו כלפיהם, זאת עד לאיתורו ללא רוח חיים".

אתמול הורה ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, להקים צוות בדיקה למקרה שבו נפל למותו אבו רמילה. "בשם העיר ירושלים והנהלת העירייה אני משתתף בצערה של המשפחה", נכתב בהודעה מטעם ליאון. "נעשה כל שידרש כדי שמקרים כאלה לא יחזרו, עוד הערב הנחתי על הקמת צוות בדיקה לאירוע, שהונחה להגיש את המלצותיו הראשוניות עד יום חמישי".

מוקדם יותר אתמול נקבע מותו של בן ה-8, זאת לאחר שאתמול בשעות הצהריים משפחתו דיווחה על היעדרותו. גופתו של הילד הובאה למשפחתו, אשר טוענת לרשלנות מצד העירייה. מאוחר יותר נערכה הלווייתו במתחם אל-אקצא בירושלים.

במהלך כל הלילה, ארבעה צוותים של כבאות והצלה שאבו את מי הגשמים מהמאגר, שהגיעו לגובה של 6 מטרים. הבוקר, סמוך לשעה 07:40, הילד אותר בקרקעית הבור כשהוא ללא רוח חיים, ופונה לבית החולים הדסה הר הצופים תוך כדי פעולות החייאה - שם נאלצו צוות בית החולים לקבוע את מותו. על פי הערכות, קייס החליק לבור ולא מדובר באירוע על רקע פלילי.

סגן טפסר אלי אדרי, מפקד תחנת האומה ומפקד פעולות החילוץ בשטח, סיפר: "סמוך לשעה 22:00 קיבלנו הודעה מהמשטרה על ילד שנעדר באיזור בית חנינה. לאחר הצלבות נתונים, הדיווח היה שכנראה מיקומו בבור ניקוז של מי גשמים. מיד התחלנו בפעולות סריקה של הגדה ובתוך המאגר על ידי מחלצי היחידה לחילוצים מיוחדים, ובמקביל הפעלנו משאבות ייעודיות על מנת לשאוב את המאגר. החילוץ התבצע תחת תנאים קשים של קור, בוץ ומים עכורים ונמשך מספר שעות. בשעות הבוקר, סמוך לשעה 7:40, לוחמי האש המחלצים איתרו את הילד בתחתית הקרקעית שלצערנו הוא ללא רוח חיים".

פראמדיק מד"א ינאי לוי סיפר: "כשהגענו למקום הייתה המולה גדולה, עשרות אנשים הסתובבו במקום. צוות רפואי מקומי ביצע בילד פעולות החייאה בסיסיות. תוך כדי העברתו לניידת טיפול נמרץ סיפרו לנו שהוא חולץ מתוך מאגר המים כשהוא ללא סימני חיים. המשכנו את הטיפול הרפואי ופינינו אותו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים".