עבד אל חמיד אבו רמילה, אביו של קייס אבו רמילה בן ה-8, שגופתו אותרה אתמול (שבת) במאגר מים בבית חנינא לאחר שעות של חיפושים, סיפר לכתבת חדשות 12 על אירועי אמש: "ישבתי חמש שעות בתחנת המשטרה, כאילו עשיתי משהו. רק שאלו אם יש לי סכסוכים". עוד טען אבו רמילה: "הייתה מצלמה אחת על הגדר ואמרו שהיא לא עובדת - אם היו פותחים אותה אולי היו מוצאים אותו מוקדם יותר". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"לקחו אותי לתחנת משטרה, 5 שעות ישבתי שם כאילו עשיתי משהו", סיפר אבו רמילה בכעס. "כל הזמן שאלו אותי אם יש לי סכסוכים, עם אבא שלי עם בן דוד שלי - כאילו מה, שאבא שלי יחטוף לי את הילד? שאלו אותי על דברים לפני עשרים שנה שעשיתי, מי צריך ממני כסף. שואלים שאלות לא במקום. כל הזמן בא אליי איזה חוקר שאל עם מי יש לי סכסוכים, תזכור, ואיך אני אמור לזכור, מה זה קשור?".

אביו של קייס הוסיף כי הוא חייב לדעת אם היו יכולים לאתר את בנו מוקדם יותר: "הייתה מצלמה אחת על הגדר אמרו לנו שהיא לא עובדת, אם היו פותחים אותה אולי היו מוצאים את הילד מוקדם יותר. עד שאני לא אראה את המצלמה אני לא אהיה רגוע, לא רק אני, אף אחד לא יהיה רגוע. שיפתחו את המצלמה".

אביו של קייס אבו רמילה שנמצא במאגר המים
אביו וסבו של קייס בן ה-8

"אני כועס על המשטרה, למה לא עזרו לי כלום", המשיך האב. "היו בשטח אבל לא עזרו לי. בהתחלה המשטרה הביאו כלבים, ואז הלכו. הייתי בבית כשמצאו את הילד, השוטר אמר לי לחפש מתחת למיטה כאילו לא חיפשתי עד עכשיו. אני שלחתי את הילד למכולת והוא לא חזר, מה אני אעשה". 

לטענת אבו רמילה הבורות האלו היו צריכים להיות מטופלים כבר מזמן: "זה לא יום יומיים הבור נמצא שם, כבר שנים הבורות האלה שם. רק עכשיו מזיזים את התחת שמים שם גדר ליד הבור הזה. הוא היה ילד בריא, היה מבסוט אצלי בבית, ילד רגיל הילד הבכור שלי. הוא חכם יותר ממני הילד הזה".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו משתתפים בצער המשפחה על אובדנם. לטענות שהועלו כלפי המשטרה אין כל שחר, שכן משטרת ישראל הפעילה את כלל האמצעים העומדים לרשותה לאיתור הנעדר באמצעות מגוון כוחות שיטור, שימוש באמצעים טכנולוגים, מאמצי חקירה ומודיעין ועוד. המאמצים לאיתור נעדרים כרוכים גם בביצוע מגוון פעולות חקירה ובדיקות שונות הקשורים בבני המשפחה ובכל אדם אחר שיכול לשפוך אור ולתת פרטים שיסייעו בבירור ובדיקת כל כיווני החקירה שיובילו לאיתור הנעדר- וכך היה גם במקרה זה.

"נדגיש כי הטיפול במפגעים ותחזוקה בישובים - אינם מתפקידי המשטרה או בתחום סמכותה או אחריותה עפ"י חוק. אנו מצרים על תחושות שאינם מוצדקות כלפי עשרות שוטרים שלקחו חלק במאמצים הרבים לחיפוש ואיתור הנעדר במשך שעות ארוכות, כולל התמודדות עם הפרות סדר אלימות שהופנו כלפיהם, זאת עד לאיתורו ללא רוח חיים".