גרועים במתמטיקה? אל תעזרו לילדיכם בשיעורי בית

מדענים גילו שילדים להורים שחרדים ממתמטיקה היו בעלי סיכוי גבוה יותר לפתח חרדות מהמקצוע בעצמם - אך רק כאשר אמם או אביהם עזרו להם בשיעורי הבית, לעתים קרובות. אז אולי כדאי לשחרר (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אם הרעיון של חישובים בסיסיים מרתיע אתכם, אתם לא אלו שצריכים להתמודד עם שיעורי הבית של ילדיכם. למרבה הצער, אתם יכולים להעביר את הלחץ שאתם חווים לילדיכם - ולהשפיע על יכולותיהם בעתיד.

במחקר שנערך על תלמידי כיתות א' וב', המדענים גילו שילדים עם הורים שחרדים ממתמטיקה למדו פחות מתמטיקה והיו בעלי סיכוי גבוה יותר לפתח חרדות במקצוע בעצמם - אך רק כאשר אמם או אביהם עזרו להם בשיעורי הבית במתמטיקה, לעתים קרובות - כך מדווח ה"ניו יורק טיימס".

אפילו גרוע יותר? ככל שההורים עבדו יותר עם ילדיהם, כך הילדים קצרו הישגים גרועים יותר - מה שרק הלחיץ ​​אותם עוד יותר, כמובן.

"ההורים לא רוצים לחבל בתוצאות ילדיהם", אמר סיאן ל. ביילוק, פסיכולוג קוגניטיבי מאוניברסיטת שיקגו, ל"ניו יורק טיימס". "אבל עליהם להבטיח שהקלט שלהם הוא פרודוקטיבי. הם צריכים להיות מודעים לחרדת המתמטיקה שלהם וכי מה שהם אומרים חשוב".

ביילוק הוסיף כי אף שזה עשוי להיראות מנחם, "אל תגידו לילד לחוץ: 'אני גם לא טוב במתמטיקה. זה בסדר'. זה אינו מסר טוב להעביר".

כדי לאסוף את הנתונים שלהם, החוקרים בדקו את יכולתם במתמטיקה ואת מאפייני החרדה של 438 ילדים מ-29 בתי ספר ציבוריים ופרטיים, בתחילת שנת הלימודים. הוריהם השלימו גם שאלונים. זו הפעם הראשונה שההשפעה של חרדת מתמטיקה של הורים נחקרת - ויש לה השפעה די גדולה.

אחד הצדדים הטובים: הורים חרדי מתמטיקה שעזרו בשיעורי הבית, לא השפיעו לרעה על יכולת הקריאה של ילדיהם.

אז אם אתם רוצים לעזור לילדיכם לשפר את כישוריהם - מבלי להחמיר את חרדת המתמטיקה שלהם - צרו סביבה חיובית בנושא מתמטיקה. ד"ר האריס קופר, פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, מציע לגרום להם "לספור את העודף, לחשב מתי הארוחה תהיה מוכנה, להסתכל במחירים במכולת" וכן, כדאי שתתרחקו מאותה משימה באלגברה ותשאירו אותה למורים פרטיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר