בדרך לשחרור? נעמה יששכר הגישה בקשת חנינה רשמית לפוטין

הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה עשתה צעד נוסף בדרך לחופש והגישה בקשת חנינה רשמית לנשיא הרוסי • עורך דינה: "מקווים שהיא תשוחרר"

נעמה יששכר בבית המשפט הרוסי // צילום: אי.אף.פי

נעמה יששכר, הצעירה הישראלית הכלואה ברוסיה הגישה היום (ראשון) בקשת חנינה רשמית לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בצעד שייתכן ויוביל לשחרורה מהכלא הרוסי. עורך דינה הרוסי של יששכר, אלכסי דוברובין, הודיע על בקשת החנינה ואמר "דנו עם נעמה יששכר על הצהרת דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי חנינתה דורשת הגשת בקשה רשמית לנשיא הפדרציה הרוסית. כתוצאה משיחה זו, נעמה החליטה להגיש את הפנייה לנשיא עבור חנינתה ושחרורה, ומסמך כזה כבר הוגש על ידה בכתב, בצורה הנדרשת, דרך מנהל הכלא בו היא נמצאת.

"נעמה, משפחתה ועורכי דינה מקווים לקבלה מהירה של בקשתה על ידי נשיא רוסיה, בהתאם לכתוב בחוקה הרוסית וכי היא תקבל חנינה ותשוחרר", הוסיף עורך הדין.

עוד בנושא:

• הקרמלין: "נעמה יששכר לא ביקשה חנינה באופן רשמי"

• הנציבה ברוסיה: אמליץ לחון את נעמה

• "נעמה ואני ברות מזל שזכינו בך כאמא"

כזכור, נעמה נעצרה לפני כתשעה חודשים בשדה התעופה במוסקבה לאחר שנתפסו בתיקה תשעה וחצי גרם של קנאביס, ונגזרו עליה שבע וחצי שנות מאסר. בשבועות האחרונים נרקמה עסקה בין פוטין לראש הממשלה, במסגרתה שתי המדינות החלו בפעולות הדדיות לשיפור מערכת היחסים ביניהן, כאשר אחת המחוות הרוסיות תהיה, ככל הנראה, שחרור הצעירה.

בסוף השבוע שעבר הגיע פוטין לביקור בארץ, לרגל ציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, ושם נפגש עם נתניהו ועם אימה של נעמה – יפה יששכר. "זה לא ייקח עוד הרבה זמן", אמר נתניהו, כשנועד לאחר מכן עם בני המשפחה, בהתייחסו לבתם הכלואה ברוסיה. "אני מודה לראש הממשלה על המאמצים. הנשיא פוטין הבטיח לי שהוא יחזיר לי את הילדה הביתה", אמרה האם.

הנשיא פוטין נשא גם כן דברים לאחר הפגישה שנערכה בדלתיים סגורות: "אכן נפגשתי עכשיו עם אימה של נעמה, וזה ברור שנעמה יוצאת ממשפחה מאוד טובה. ידוע לי העמדה של ראש הממשלה. את כל זה ניקח בחשבון בזמן קבלת ההחלטה. אמא של נעמה מאוד נרגשת ותומכת בבת שלה, אמרתי לה ואגיד שוב – הכל יהיה בסדר". 

מצפות לשחרורה. אימה ואחותה של נעמה // צילום: יהודה פרץ

"לא צפוי עיכוב נוסף"

במקביל לפגישה זו, קיימה נעמה פגישה עם הנציבה לזכויות אדם בממשלת רוסיה, טטיאנה מוסלקובה, שהסכימה לסייע לצעירה בבקשת החנינה שלה. לדברי מוסלקובה, ליששכר לא היו תלונות במהלך פגישתה עימה בנוגע לתנאי מעצרה, והיא וידאה "שהכל בסדר איתה". "יששכר לא העבירה לי בקשות ספציפיות בקשר לתנאים שלה", אמרה. עוד הוסיפה כי "יששכר לא ביצעה עבירה שפגעה ברוסים".

שלשום אמר מקורב למשפחת יששכר  ל"ישראל היום: "אין כל שינוי לרעה במצב. החלנו רישמית בהליך החנינה. הטופס המדובר הינו  פרוצדורלי וטכני בלבד, לא צפוי עיכוב נוסף".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר