כך בוצע השוד האלים: משטרת ישראל הודיעה היום (ראשון) כי פענחה את השוד שבוצע במושב חגור לפני כחודשיים, ובמהלכו זוג מבוגר נכפת ונשדד בביתו. נגד החשודים, תושב כפר קאסם ותושב השטחים שנעצרו לפני כשבועיים, יוגש מחר כתב אישום.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

ב-22 בנובמבר התפרצו החשודים, לפי החשד, לביתם של אברהם ואביגיל צמח, בני 76 ו-69: מהחקירה עולה כי השודדים איימו על בני הזוג עם סכנים וגנבו מהם כ-7,000 שקלים, כ-1,000 דולרים, צמידים, מכשירי טלפון ותכשיטים. במשטרה מעריכים כי ארבעה חשודים ביצעו את המעשה – אך רק שניים מהם נתפסו עד כה.

מהחקירה עולה כי בזמן הפריצה, שבוצעה לפנות בוקר, הזוג ישב בסלון הבית: "החשודים פרצו לדירה רעולי פנים דרך חלון המטבח כשהם מצויידים בידיהם בסכינים", נכתב בהודעת המשטרה". עוד עלה מהחקירה כי החשודים קשרו את ידיו של הקשיש באמצעות שרוך נעלים ואילו את הקשישה קשרו בידיה באמצעות כבל של טלפון.

לפי המשטרה, החשודים לא הסתפקו רק בכפיתת השניים: "הם אף הדביקו בד ונייר דבק לפיהם של הקשישים תוך שהם מאיימים עליהם ומכוונים לעברם סכין". מהחקירה עולה כי אמרו לאברהם: "שב, זה שוד": במהלך השוד הם אף הצמידו סכין לגופם של בני הזוג ואיימו כי ישחטו אותם: עוד הזהירו כי אם בני הזוג יזוזו, הם יידקרו. אחד מהשודדים דקר את הספה בעזרת הסכין – והשמיע איומים נוספים.

"אמרו לי: 'שב, אנחנו נהרוג אותך אם תדבר"

לפי המשטרה, אחד מחברי החולייה נותר מחוץ לבית ושמר על הרכב – בעוד שלושה מחבריו ביצעו את השוד. שני חשודים נתפסו לפני כשבועיים: תושב כפר קאסם בן 23 ואדם נוסף, שוהה בלתי חוקי בן 22 מהכפר ת'לות'. מעצרים הוארך מספר פעמים בבית משפט השלום בפתח תקווה ובשבוע שעבר הוגשה הצהרת תובע לקראת כתב אישום – שיוגש מחר, יחד עם בקשה למעצרם עד תום ההליכים.

במשטרה ציינו כי "חקירה מאומצת, תוך שימוש במיטב האמצעים העומדים לרשותה, כולל שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים, הביאה לאיסוף ראיות נגד החשודים, איתורם ומעצרם". עוד נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לאיתור עבריינים הפוגעים בביטחונם וברכושם של האזרחים ותפעיל את מירב המאמצים ומיטב האמצעים העומדים לרשותה, עד למיצוי החקירה והעמדם לדין".‎

בריאיון למהדורה המרכזית לפני חודשיים סיפרו בני הזוג על השוד. "שניים היו רעולי פנים ואחד לא", שחזרה אביגיל. "אחד בא לאברהם עם סכין, אחד בא אליי ואחד התחיל לעשות בלגאן בחדרים. זה עם הסכין אמר לי: 'אם תדברו או תצעקו – נהרוג אתכם. נשחט. לא פחדתי מהשחיטה כמו שפחדתי מאונס".

"אמרו לי: 'שב, אנחנו נהרוג אותך אם תדבר'", נזכר אברהם ברגעי האימה. "'אמרתי לו: 'מה קרה? מה, אתה רוצה להרוג אותי?'. הוא אמר לי: 'תשתוק!', ותקע לי את הסכין ליד הצוואר. אחרי כמה דקות איבדתי את ההכרה".