י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כך פוענח התיק

פרצו לבית, כפתו את הדיירים, איימו עליהם בסכין ונעצרו

חקירה מאומצת של משטרת ישראל הביאה לתפיסתם של מספר שודדים שבשנה החולפת פרצו לבית ביישוב חגור ושדדו בני זוג קשישים באיומי סכין

פרצו לבית, כפתו את הדיירים, איימו עליהם בסכין ונעצרו
אילוסטרציה צילום: unsplash

ביום 22.11.19 לפנות בוקר, התקבל במשטרת ישראל דיווח על התפרצות לדירה ביישוב חגור. מבדיקה ראשונית של שוטרים שהגיעו למקום התברר כי מספר חשודים פרצו לדירת קשישים ביישוב, איימו על בני הזוג עם סכינים ושדדו אותם.

חקירה מאומצת של משטרת ישראל, תוך שימוש במיטב האמצעים העומדים לרשותה, כולל שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים, הביאה לאיסוף ראיות נגד החשודים, איתורם ומעצרם.

מחקירת האירוע התברר כי החשודים פרצו לפנות בוקר לדירתם של בני זוג קשישים מחגור (76, 69) בזמן שהזוג ישב בסלון ביתם. החשודים פרצו לדירה רעולי פנים דרך חלון המטבח כשהם מצויידים בידיהם בסכינים. עוד עלה מהחקירה כי החשודים קשרו את ידיו של הקשיש באמצעות שרוך נעלים ואילו את הקשישה קשרו בידיה באמצעות כבל של טלפון. החשודים אף הדביקו בד ונייר דבק לפיהם של הקשישים תוך שהם מאיימים עליהם ומכוונים לעברם סכין. 

עוד התברר כי החשודים פרצו לדירה ואמרו לקשיש: "שב אני אומר לך, זה שוד" ושדדו מהבית כסף מזומן בסך של 7,000 ₪ ו-1,000$, שדדו מהקשישה צמידים שענדה לידיה ואת השעון שענד הקשיש לידו וכן שדדו 5 מכשירי טלפון ותכשיטים נוספים. בהמשך, אחד החשודים דקר את הספה בסכין שהחזיק בידו תוך כדי שהוא מאיים על הקשיש.

במהלך השוד, החשודים הצמידו סכין לעבר הקשישים ואיימו עליהם כי ישחטו אותו וכי אם יזוזו, ידקרו אותם.

חוקרי המשטרה הצליחו בחקירה מאומצת להתחקות אחר פעילות החשודים והתברר כי ליישוב הגיעו 4 חשודים ברכב, אחד מהם נשאר לשמור על הרכב שחנה מחוץ ליישוב ו-3 חשודים נוספים פרצו לבית ושדדו את הקשישים.

אחד החשודים, 23 מכפר קאסם, נעצר ביום 9.1.20. חשוד נוסף, שוהה בלתי חוקי, בן 22 מכפר ת'לות' נעצר ביום 7.1.20. 2 חשודים נוספים בבריחה.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בפ"ת. בדיון בהארכת מעצרם של החשודים ביום חמישי 23.1.20 הוארך מעצרם ב-5 ימים והוגשה נגדם הצהרת תובע בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגדם מחר (שני) כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

ממשטרת ישראל נמסר, כי היא "תמשיך לפעול בנחישות לאיתור עבריינים הפוגעים בבטחונם וברכושם של האזרחים ותפעיל את מירב המאמצים ומיטב האמצעים העומדים לרשותה, עד למיצוי החקירה והעמדתם לדין".

פריצה לבית שוד קשישים תיק חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד