אחרי הביקור

רשמית: נעמה יששכר הגישה בקשת חנינה

עורכי דינה של הישראלית הכלואה ברוסיה, הגישו רשמית את בקשת החנינה לנשיא רוסיה שביקר בשבוע החולף בישראל: "מקווים להחלטה מהירה של נשיא רוסיה על שחרורה" (עולם)

(צילום: דוברות)

המאמצים להביא לשחרור הישראלית הכלואה ברוסיה: נעמה יששכר הגישה בשעה האחרונה (ראשון) באופן רשמי את בקשת החנינה מהנשיא פוטין.

עורכי דינה ביקרו אותה בכלא, שם החתימו אותה על המסמכים הנדרשים על מנת לבקש את החנינה מהנשיא הרוסי, שביקר בשבוע החולף בישראל.

"נעמה קיבלה החלטה לפנות לנשיא הפדרציה הרוסית בבקשת החנינה והשחרור, וזו הוגשה על ידיה בכתב, באופן שנקבע באמצעות הנהלת בית הכלא", מסרו עורכי דינה.

הם הוסיפו, כי "נעמה, משפחתה ועורכי דינה מקווים להחלטה מהירה של נשיא רוסיה, בהתאם לסמכותו החוקתית, על חנינתה ושחרורה".

יפה יששכר, אימה של נעמה מסרה, "אנחנו לא יודעים שום דבר לגבי לוחות זמנים, מקווים לטוב ושזה יקרה כמה שיותר מהר".

ביום חמישי האחרון, נפגשה יפה יששכר עם נשיא רוסיה, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר מכן השתתפה בהצהרה המשותפת של נתניהו ופוטין.

פוטין, נתניהו ויששכר (צילום: איתי בית-און / לע"מ)

לאחר ששבה למלון בו היא מתאכסנת בירושלים סיפרה יששכר: "לא צפיתי לפגוש נשיא של מעצמה כזאת גדולה. דיברנו ממש קרוב. הוא הבטיח שהוא מחזיר לי את הילדה הביתה. אני נאחזת במשפט הזה שהוא אמר".

יששכר ציינה כי הנשיא פוטין לא נקב בתאריך בו בתה תשתחרר. לדבריה, "יש קצת פרוצדורות. אני חושבת שאני חוזרת למוסקבה מחר, עורך הדין בדרך לנעמה עכשיו. יצאתי מחוייכת. תודה לכל מי שפעל מאחורי הקלעים".

מוקדם יותר התייחס פוטין לנושא שחרורה של נעמה יששכר, לאחר הפגישה עם נתניהו, ואמר "נפגשתי עכשיו עם אמה של נעמה, זה ברור שנעמה יוצאת ממשפחה מאוד טובה. ידועה לי העמדה של כבוד ראש הממשלה - להחליט בצורה המתאימה, כל זה נלקח בחשבון בזמן קבלת החלטה".

פוטין ציין כי "היום תבקר נעמה את מי שאחראית על שמירת זכויות האדם ברוסיה. אמה מאוד מרגשת ותומכת בבת שלה. אמרתי לה ואני אגיד את זה עוד הפעם - הכל יהיה בסדר".

נתניהו אמר לאחר הפגישה: "סיימנו עכשיו פגישת עבודה מצוינת בין הנשיא פוטין לביני. בסופה, הנשיא פוטין ביקש להביא את יפה, אמה של נעמה יששכר. זו הייתה פגישה מאוד מרגשת. אני מאוד מודה לך על המחווה ידידי הנשיא".

גורמים מדיניים ציינו כי "יש עוד פרוצדורות ברוסיה שייקחו עוד זמן, אבל פוטין הניח התשתית למתן חנינה על רקע הומניטרי". גורמים בלשכת נתניהו ציינו כי "ההתקדמות המשמעותית התאפשרה בזכות היחסים הקרובים והאישיים בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא פוטין".

לאחר הפגישה עם פוטין, נועד נתניהו עם משפחת יששכר. אמה של נעמה, יפה, הודתה לנתניהו ולרעייתו שרה: "אני יודעת שאתם עושים המון כדי להחזיר את הבת שלי הביתה. אני מודה לך מאוד. אין לי מילים".

נתניהו השיב: "זה לא ייקח עוד הרבה זמן". רעיית ראש הממשלה, שרה, הוסיפה ואמרה כי "כשנעמה תגיע - נחגוג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר