רה"מ המריא לארה"ב לקראת הצגת תוכנית השלום: "נעשה היסטוריה"

נתניהו טס לוושינגטון כדי להיפגש בבית הלבן עם הנשיא טראמפ, שצפוי להציג את "עסקת המאה" האמריקנית. "מאמין שהתוכנית מקדמת את האינטרסים החיוניים ביותר של ישראל"

זמן צפייה: 02:55

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא היום (ראשון) לוושינגטון, שם ייפגש מחר עם הנשיא דונלד טראמפ, לקראת הצגת "תוכנית המאה" האמריקנית." אני הולך להיפגש עם הנשיא טראמפ מחר, וביום שלישי יחד איתו נעשה היסטוריה", אמר נתניהו טרם המראתו.

"לפני חמש שנים יצאתי לוושינגטון כי נאלצתי להתייצב מול תוכנית שהביא נשיא אמריקני, כי האמנתי שהתוכנית הזו תסכן את האינטרסים החיוניים ביותר של ישראל ואת עצם הקיום שלה", הוסיף ראש הממשלה. "היום אני יוצא לוושינגטון כדי להתייצב לצד נשיא אמריקני שמביא תוכנית שאני מאמין שהיא מקדמת את האינטרסים החיוניים ביותר שלנו".

לעוד כתבות בנושא >>

לקראת הצגת "תוכנית המאה": גנץ המריא לוושינגטון

גנץ קיבל מתנה מהבית הלבן – אך האתגר הגדול עוד לפניו • פרשנות

גנץ ייפגש עם טראמפ בוושינגטון: "תוכנית המאה תירשם כאבן דרך"

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במוזיאון ישראל בירושלים
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במוזיאון ישראל בירושלים | צילום: רויטרס

נתניהו צירף אליו לנסיעה לארה"ב את השר יריב לוין. שר החוץ ישראל כץ יהיה ממלא מקום ראש הממשלה בהיעדרו, וממלא מקום לטובת כינוס הקבינט במקרה הצורך.

הבוקר, המריא יו"ר כחול לבן בני גנץ לוושינגטון, שם הוא צפוי להיפגש מחר עם הנשיא טראמפ ולדון עמו ב"תוכנית המאה". למשלחתו הצטרף מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל, שניהל מטעמו את המגעים מול הממשל האמריקני בעניין התוכנית. בנוסף אליו הצטרפו גם ד"ר יורם טורבוביץ', חבר בצוות האסטרטגי של כחול לבן, ומעיין כהן ישראלי, ראש המטה שלו.

יו''ר כחול לבן בני גנץ בנהריה
יו''ר כחול לבן בני גנץ בנהריה | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול סיפר גנץ כי הוא נענה להזמנתו האישית של טראמפ וציין כי ייפגש איתו באופן אישי - ללא ראש הממשלה נתניהו. "התוכנית תירשם בדברי הימים כאבן דרך משמעותית", אמר, והוסיף שהוא לא יוותר על דיוני החסינות הצפויים - כך שבכוונתו "לשוב לישראל בתום הפגישה כדי להוביל מקרוב את הדיונים הנוגעים להסרת החסינות של נתניהו".

זאת, לאחר שבעקבות לחצים פנימיים מתוך מפלגתו והתלבטויות רבות, שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן הבטיח ליו"ר כחול לבן שפגישתו עם טראמפ תהיה אישית, ורק אז גנץ השתכנע והחליט כי יטוס לוושינגטון.

דונלד טראמפ בעצרת האו''ם
דונלד טראמפ בעצרת האו''ם | צילום: חדשות 13

"המתווה עתיד לחולל בקרבנו מחלוקות פנימיות גדולות וכואבות, אני מתחייב לצמצם למינימום את המחלוקת, אך לפעול כדי שהמתווה יהיה בסיס להתקדמות לעבר הסדר מוסכם מול הפלסטינים ומול מדינות האזור תוך המשך והעמקת השותפות האסטרטגית עם ירדן, מצרים ומדינות נוספות באזור", המשיך גנץ. "אנו נמצאים בשעה גורלית לקביעת דמותה וגבולותיה הביטחוניים והמדיניים של ישראל".

עוד אמר גנץ כי "אני מוקיר ומעריך את נכונות יוצאת הדופן של בכיר הבית הלבן לעמוד לצד ישראל ולהתחשב באינטרסים הביטחוניים ארוכי הטווח שלה, מתוך ידידות ומחויבות עמוקה. אני מעריך רבות גם את רצונם לשתף ולהקשיב למה שנאמר בשיחות אלו ונוגע לביטחון ישראל, לאינטרסים של מדינת ישראל ולמעמדה האזורי והבין-לאומי".