פרסום ראשון

חשד: האריתריאי שנתפס, ניסה לפגוע גם בירושלים

אחרי שבפתח תקווה נעצר נתין זר בידי תושבים, בעת שניסה לפרוץ לדירת מגורים, מתברר כי גם לבתי משפחות חרדיות בירושלים ניסה אריתריאי לחדור - ובאחד המקרים אף הצליח (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין כל קשר לתוכן הידיעה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: לפני מספר ימים השתלטו תושבים בפתח תקווה על נתין זר שתכנן לפרוץ לדירת מגורים, כשלטענתם הוא עשה זאת כדי לתקוף נשים; כעת מתברר, כי קודם לכן אותר צעיר, נתין זר, במקרים דומים בשכונת סנהדריה בירושלים, אך הספיק להימלט, ויתכן כי מדובר באותו אדם.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', גבר אריתריאי נכנס ביום רביעי לדירה ברחוב אונטרמן, בשכונת כפר אברהם בפתח תקווה, עוכב על ידי בעל הבית ונעצר על ידי המשטרה שהוזעקה למקום.

לאחר מכן הוא הובא לבית משפט השלום בעיר, שם הוארך מעצרו בשישה ימים, לאחר שהשופט השתכנע מדברי נציג המשטרה במידת מסוכנתו הרבה.

ל'כיכר השבת' נודע כאמור, כי בראשון ושני שעבר, לפני האירוע בפתח תקווה, ניסה אריתריאי לחדור לבתים בשכונת סנהדריה בירושלים, והוא אף תועד במצלמות שהתקין ארגון Jerusalem eye, כשהוא מנסה לבצע את זממו.

באחד המקרים הוא כבר נכנס לתוך בית, אך דרי הבית הצליחו להניס אותו החוצה, ובמקרה אחר הוא ניסה להיכנס לבית, שלמרבה המזל היה נעול, בעוד האישה מזהה אותו דרך ה'קוקר' (העינית שבדלת). החשד שכעת נבדק, הוא כי מדובר באותו אדם שנתפס בפתח תקווה.

את המקרה ההוא תיארה כזכור תושבת המקום כך: "בשעה 19:30 בערב, אני ובעלי יושבים בסלון אחרי שהשכבנו את הילדים לישון, ופתאום נפתחת קצת הדלת של הבית ונסגרת מיד. ראיתי רק עין שהסתכלה עלי. חשבתי לתומי שמישהו התבלבל ונכנס בטעות לבית לא שלו; בכל זאת שכונה דתית של משפחות צעירות, מי חושב בכלל... בהמשך, כשהילד הקטן שלי התחיל לבכות, קמתי אליו לראות למה הוא בוכה, ותוך כדי שאני יושבת בחדר אני שומעת את בעלי צועק וצורח".

"אני יוצאת מהחדר כולי מבוהלת, ואני רואה את בעלי מתאבק עם מישהו, בחור שחור ממוצא אריתריאי. בעלי צועק לי להתקשר למשטרה, ובינתיים מנסה לנטרל אותו. למזלנו, בעלי מיומן ומנוסה והצליח בקלות להשתלט עליו ולאזוק אותו עם הידיים".

המעצר, בפתח תקווה (צילום: בעלת הבית)

האישה המבוהלת המשיכה וסיפרה: "כעבור שתי דקות הגיעה המשטרה עם ארבעה בחורים, אזקו אותו ולקחו אותו למשטרה. תוך כדי שהם אוזקים אותו, שאלתי אותם אם הוא מוכר למשטרה, והתשובה שלהם הייתה 'מוכר מאוד. הוא כבר הספיק לפגוע בשלוש נשים!".

"נדהמתי. הבנתי בדיוק ברגע מה קרה: הוא ראה אותי בפעם הראשונה, וחשב שאני לבד, בפעם השניה שהוא ניסה לפתוח את הדלת, בעלי קלט מה קורה וחיכה שהוא יפתח את הדלת שוב, כשהוא מחכה לו מאחורי הדלת לעצור אותו. ברוך השם, נמנע אסון גדול שהיה יכול להרוס לנו בשניה את החיים".

והלקח שלה: "עכשיו למדתי לכל החיים, באופן טראומטי לצערי, תמיד לנעול את הדלת מלמעלה באופן אוטומטי. הקטע, שתמיד אני עושה את זה, ופתאום שכחתי. גם כשראיתי את הדלת נפתחת בפעם הראשונה לא חשבתי לנעול. שאננות... לא יודעת מה קרה לי... אני מודה לה' ששמר עלינו, ושבעלי היה בבית באותו רגע. הקפידו לנעול דלתות גם כשאתם בבית!".

מחר צפויה המשטרה להביא את הנתין הזר לבית המשפט, בבקשה להאריך את מעצרו פעם נוספת, ואולי אף להגיש נגדו כתב אישום בגין החשדות הכבדים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר