הקרב על החסינות: מפלגות הימין ייעדרו מכינוס מליאת הכנסת

חברי הכנסת מגוש הימין לא יגיעו ביום שלישי להצבעה על הקמת הוועדה, שבה ידונו בבקשות החסינות של ראש הממשלה וח"כ חיים כץ. כחול לבן: "חבל שראש ממשלת המעבר ממשיך לבזות את הכנסת"

זמן צפייה: 02:01

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: חברי הכנסת מטעם בלוק הימין מתכוונים להיעדר מכינוס מליאת הכנסת ביום שלישי שבו תוקם ועדת הכנסת, שעתידה לדון על החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ חיים כץ.

חבר הכנסת מיקי זוהר כתב בטוויטר: "הקואליציה לא תשתתף בדיוני המליאה להקמת ועדת הכנסת. האופוזיציה מתנהלת בצורה מחפירה ודורסנית באמצעות רוב מקרי שהושג על ידי כחול לבן. התנהגות שלהם היא בניגוד לכל הכללים מיום הקמת הכנסת וזו אינה דרכנו. לא ניקח בזה חלק ולא נשתף פעולה בקמפיין הבחירות שלהם 'רק לא ביבי'".

בתגובה, כחול לבן מסרו כי "חבל שראש ממשלת המעבר ממשיך לבזות את כנסת ישראל ואת המשטר הדמוקרטי ומסרב שגם אנשיו ישתתפו בדיון בבקשת החסינות, חסינות שהוא יזם וביקש כדי להימלט מהדין. נתניהו ביקש דיון בחסינותו - נתניהו יקבל".

לכתבות נוספות בנושא >>

כחול לבן: דיוני החסינות יחלו ביום חמישי הבא

אדלשטיין קבע: המליאה תדון בעניין חסינות רה"מ ביום שלישי הבא

נתניהו באירוע פתיחת קמפיין הליכוד
נתניהו באירוע פתיחת קמפיין הליכוד | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן, קבע את מועדי דיוני ועדת הכנסת בעניין בקשת החסינות. דיוני ועדת הכנסת יחלו ביום חמישי, ככל שתאושר הקמתה ביום שלישי הקרוב. נוסף לכך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יגיע אישית לדיונים, על מנת להציג את טיעוניו.

הדיון הראשון בבקשת ראש הממשלה ייערך, כאמור, ביום חמישי הקרוב בשעה 14:30. ביום ראשון ושני ייערכו דיונים בשעה 10:00, ביום שלישי בשעה 14:30, ובימים רביעי וחמישי הם יתקיימו בשעה 10:00. כמו כן, הדיונים בעניינו של שר העבודה והרווחה לשעבר ייערכו ביום חמישי הקרוב, וביום שלישי הבא, בשעה 09:30.

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

ביום ראשון, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הכריע שהמליאה תתכנס ביום שלישי הבא להצביע על הקמת ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו. זאת, על אף ההתנגדות הנחרצת מצד חברי כנסת במפלגתו.

"כפי שאמרתי לפני שבוע – הליך הדיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה הפך למזוהם. סיעות הבית יהפכו את דיוני ועדת הכנסת לתעמולת בחירות אסורה ובית המחוקקים יהפוך לג'ונגל", אמר אדלשטיין, "טעימה מרה מכך הורגשה בדיון שהתקיים בוועדה המסדרת לפני מספר ימים. במסיבת העיתונאים שבוע שעבר הצהרתי שלא אעכב ולא אזרז את הדיון, ושאת כל ההחלטות אקבל על פי אותם ערכים בהם אני דוגל כל חיי ובהתאם להוראות החוק, תקנון הכנסת ופסיקה משפטית קיימת. כך בדיוק פעלתי כעת".