שתף קטע נבחר

בעקבות המהומה בחולון: נפתחה חקירת משטרה

בסיום המשחק בליגה א' דרום בין ירמיהו חולון לעירוני אשדוד הותקף צוות השיפוט ושמשת רכבו של הקוון נופצה. יו"ר איגוד השופטים: "זה חמור, הובהר לי שהעניין יטופל". הוועד המנהל של אשדוד: "לא הייתה אלימות"

מקרה אלימות חמור וחריג בליגה א' דרום. עם סיום המשחק בין עירוני אשדוד וירמיהו חולון יצא צוות השיפוט מהמגרש עם ליווי משטרתי בעקבות קללות, גידופים ואיומים מצד הקהל המקומי, והבחין כי שמשת רכבו של הקוון שי גוזלן נופצה בעקבות זריקת אבנים.

 

בסרטונים שהופצו ברשתות נראה שוער אשדוד, גל אנגלשטיין, שספג גם כרטיס אדום, כשהוא לכאורה מנסה לנגוח בשופט עם ירידתו לחדר ההלבשה, טענה שהוכחשה בכל תוקף על ידי אנשי אשדוד.

 

השמשה המנופצת ברכבו של הקוון (צילום: פרטי)
השמשה המנופצת ברכבו של הקוון(צילום: פרטי)

 

"הגיעו למשחק כ-270 אוהדים של עירוני אשדוד", סיפר מנהל האבטחה במגרש, יוסי משולם. "בסיום, כשהתחילו להתלהט הרוחות, הזמנתי משטרה למקום והגברתי את האבטחה באזור של אוהדי עירוני אשדוד כדי למנוע מהם להיכנס למגרש. נאלצנו ללוות את צוות השיפוט לחדרי ההלבשה".

 

"הוגשה תלונת צוות השיפוט למשטרת ישראל בתחנת מרחב איילון", מסר מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר. "הובהר לי על ידי קצין המשטרה איתו שוחחתי שהתלונה תטופל מיידית ומשטרת ישראל תפעיל את מיטב משאביה בטיפול בתלונה. למשטרת ישראל הועברו כל הסרטונים והעדויות מהשטח, כולל צילומים של הרכב שניזוק (שמשה אחורית שנופצה). מדובר במעשה חמור מאד ואנו מקווים שהרשויות יפעלו בנושא במלוא החומרה".

 

לטענת אנשי אשדוד, לאורך כל המשחק השיפוט היה חד צדדי ונטה לטובת חולון. השופט הרחיק במחצית הראשונה את עומרי כהן, שחקנה של הקבוצה האשדודית, אך לטענתם הוא התעלם מעבירות ברורות של יריבתם. מה שגרם להתלהטות הרוחות במגרש היה שער הניצחון בתוספת הזמן של טל משען, שחקנה של חולון. אנשי אשדוד בטוחים שהכדור לא עבר את הקו, ובנוסף, הם טוענים כי הייתה עבירה ברורה על השוער אנגלשטיין בתוך רחבת החמש ממנה התעלם השופט.

 

טפר. מקרה חמור (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
טפר. מקרה חמור(צילום: אורן אהרוני)

 

מדוברות המשטרה (מרחב איילון) נמסר: "משטרת ישראל פתחה בחקירת אירועי אלימות בספורט, וזאת לאחר שבמהלך סוף השבוע האחרון הוגשו במשטרה תלונות בגין תקיפת שופטים ע"י שחקנים ואוהדים. עפ"י התלונות, קיללו שחקנים ואוהדים את השופטים וכן תקפו אותם במכות, יריקות והשלכת חפצים. בנוסף, חלון רכבו של אחד השופטים נופץ. משטרת ישראל קוראת לקהל האוהדים להגיע למשחקים וליהנות מחוויית הספורט, אולם לא תתיר התנהגות אלימה או הפרות סדר ותמצה את הדין עם אלה הפועלים בניגוד לחוק".

 

הוועד המנהל את קבוצת עירוני אשדוד הגיב לאירועי המשחק: "אנו מגנים כל אלימות, מילולית ופיזית. מוקדם להסיק מסקנות ולקבוע עובדות. בשלב זה נראה שהתמונות אינן מדברות בעד עצמן ולצערנו הרב התקשורת מנפחת את העניין מעבר לכל פרופורציה וללא שום בדיקה, כי לא הייתה אלימות.   

   מה שנראה לעין בחלקי הסרטונים שפורסמו הוא אולי לא נעים לעין, אבל אין שם אלימות מילולית או פיזית. שוער הקבוצה אומר לשופט בלהט המשחק וההפסד, ורמת השיפוט הנמוכה להחריד, מילים שאינן אלימות. גם יתר האנשים בסרטון אומרים לשופט דברים דומים".

 

עוד נמסר מהוועד: "אנו מחזיקים בסרטונים בהם רואים בבירור שהשוער לא נגע פיזית בשופט, ובוודאי שלא נגח בפניו. מבחינה משפטית הייתי ממליץ לשוער להגיש תביעת דיבה נגד כל כלי התקשורת שטען שהוא נגח בפניו של השופט. הטענה לשבירת חלון רכבו של עוזר השופט אינה רלוונטית לקבוצה או לשחקניה וככל הידוע גם לאוהדים. זה עניין לבדיקת משטרה ומי שידו בדבר - שייתפס וייענש. מעבר לכל האמור, נאה דורש ונאה מקיים. אנו אוחזים בעדויות של שחקנים על אמירות בלתי נסבלות כלפיהם מצד השופט ובמהלך המשחק, ובודקים אם יש בהן כאלה שהן אלימות או גזעניות. אנו פועלים בצורה שקולה לבדוק ולנתח את האירוע, לאסוף את כל הראיות והעדויות. נטפל במה שנדרש בתוך הקבוצה ובמלוא החומרה והרצינות ונביא את הממצאים לגורמים הרלוונטיים בצינורות המקובלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים